REGULAMIN – WARUNKI OGÓLNE REALIZACJI ZAMÓWIEŃ PRZEZ AGENCJĘ

§1 Definicje

Ilekroć w regulaminie mowa o:

  • AGENCJI – należy przez to rozumieć HonAds Agency s.c. z siedzibą w Toruniu (Polna 8K/13, 87-100 Toruń), która została wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologiihttps://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx) i której nadano numer NIP 9562375744.
  • KLIENCIE – należy przez to rozumieć każdą osobę fizyczną, która posiada pełną zdolność do dokonywania czynności prawnych, osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, a której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składają zamówienie na podstawie Regulaminu.
  • Stronie Internetowej – należy przez to rozumieć stronę AGENCJI dostępną pod adresem www.honads.pl.
  • Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy dokument, który w szczególności określa warunki składania Zamówień przez KLIENTA i ich realizacji przez AGENCJĘ.
  • Ofercie – należy przez to rozumieć ofertę AGENCJI na wykonanie Projektu, Usługi Abonamentowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych składaną KLIENTOWI, która stanowić będzie dokument zatytułowany „wycena”, który został wygenerowany w aplikacji internetowej hubspot.com.
  • Zamówieniu – należy przez to rozumieć oświadczenie woli zawarcia umowy o wykonanie Projektu, Usługi Abonamentowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych składane przez KLIENTA.
  • Umowie Produktowej – należy przez to rozumieć odrębną umowę na wykonanie Projektu lub Usług Abonamentowych, do której stosuje się postanowienia Regulaminu, a która zawarta zostaje z chwilą złożenia przez AGENCJĘ oświadczenia woli o podjęciu się wykonania Zamówienia.
  • Umowie Przenoszącej Prawa Autorskie – należy przez to rozumieć umowę, o której mowa w art. 41 ust.1 pkt.1 prawa autorskiego, na podstawie której AGENCJA przenosi na KLIENTA autorskie prawa majątkowe do utworu na warunkach określonych w Regulaminie.
  • RODO – należy przez to rozumieć rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz.Urz. UE L Nr 119, s. 1.
  • Materiałach Dodatkowych – należy przez to rozumieć materiały zapewnione przez KLIENTA takie jak grafiki, hasła reklamowe, logotypy, pliki otwarte etc., które AGENCJA zobowiązana lub uprawniona jest wykorzystać przy wykonywaniu Umowy Produktowej.
  • Poprawkach – należy przez to rozumieć żądanie wprowadzenia zmian do treści przygotowanych przez AGENCJĘ, które mają na celu ich modyfikację ze względów estetycznych.
  • Zastrzeżeniach – należy przez to rozumieć żądanie wprowadzenia zmian do treści przygotowanych przez AGENCJĘ, które mają na celu usunięcie ich oczywistych niezgodności z Zamówieniem, omyłek pisarskich lub innych wad.
  • Pracach Dodatkowych – należy przez to rozumieć Poprawki do treści przygotowanych przez AGENCJĘ wykonywane odpłatnie przez AGENCJĘ po wyczerpaniu przez KLIENTA określonego w Umowie Produktowej limitu żądania wprowadzenia Poprawek.
  • Dniach – należy przez to rozumieć dni robocze, za które uważa się okres od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni wolnych od pracy określonych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 90).
  • kc – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
  • kpc – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1805).
  • Prawie Autorskim – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.).
  • Formie Dokumentowej – należy przez to rozumieć formę dokumentową w rozumieniu art. 772 kc ograniczoną wyłącznie do oświadczeń woli sporządzonych przez STRONĘ na trwałych nośnikach, opatrzonych jej własnoręcznym podpisem, a następnie doręczonych drugiej STRONIE za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie cyfrowego odwzorowania tych dokumentów.

§2 Agencja

  • Zamówienia przyjmuje do wykonania AGENCJA.
  • Działalnością gospodarczą AGENCJI jest w szczególności prowadzenie działalności usługowej związanej z świadczeniem usług reklamowych i marketingowych.
  • AGENCJA prowadzi działalność gospodarczą na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646 z późn. zm.).
  • Potwierdzenie poprawności danych AGENCJI można uzyskać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczejhttps://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
  • Numer rachunku bankowego AGENCJI: 42 1160 2202 0000 0005 2835 4683

§3 Regulamin

  • Regulamin określa zasady i warunki wykonywania Umów Produktowych.
  • Regulamin wiąże wszystkich KLIENTÓW składających u AGENCJI Zamówienia.
  • Regulamin dostępny jest na Stronie Internetowej i może być przez KLIENTA w każdym czasie odczytany, pobrany, a jego treść utrwalona w szczególności poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie na nośniku.
  • Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na Stronie Internetowej.
  • Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia ich publikacji na Stronie Internetowej.
  • Do Zamówień udzielonych i niewykonanych w czasie, w którym nastąpiła zmiana Regulaminu, stosuje się Regulamin w brzmieniu z dnia złożenia Zamówienia przez KLIENTA.

§4 Oświadczenia STRON

  • AGENCJA oświadcza, że:
    • dane objęte informacją z właściwego rejestru przedsiębiorców odpowiadają rzeczywistemu stanowi prawnemu i nie uległy zmianie;
    • względem niej nie ogłoszono upadłości, nie jest ona stroną postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz nie jest w likwidacji i nie toczą się też żadne postępowania w tych przedmiotach;
    • posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie do prawidłowego wykonania Zamówień;wykonywać będzie prace zamawiane przez KLIENTA z zachowaniem należytej staranności;
    • będzie udzielać KLIENTOWI wszelkich informacji i umożliwiać mu bieżącą kontrolę postępów w wykonywaniu prac.
  • KLIENT akceptując Regulamin oświadcza, że:
    • dane objęte informacją z właściwego rejestru przedsiębiorców odpowiadają rzeczywistemu stanowi prawnemu i nie uległy zmianie;
    • względem niego nie ogłoszono upadłości, nie jest on stroną postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz nie jest w likwidacji i nie toczą się też żadne postępowania w tych przedmiotach;
    • każdorazowo posiadać będzie tytuł prawny do Materiałów Dodatkowych przekazywanych AGENCJI w celu wykonania Zamówień, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, licencję, prawo ochronne na znak towarowy
    lub zgodę na rozpowszechnianie wizerunków osób na nich uwiecznionych;
    • udzieli AGENCJI wszelkich niezbędnych informacji oraz będzie współdziałać z nią przy wykonywaniu Zamówień.

§5 Komunikacja

  • W dni robocze KLIENT może porozumieć się z AGENCJĄ za pomocą środków komunikowania się na odległość w godzinach od 8:00 do 16:00:
    • e-mail: bok@honads.pl
    telefon: 780 600 518
  • Podstawową formą komunikacji STRON, a w tym formą właściwą do składania wszelkich oświadczeń oraz dokonywania uzgodnień będzie korespondencja elektroniczna (e-mail).
  • KLIENT w kontaktach ze AGENCJĄ zobowiązany jest wykorzystywać adres e-mail wskazany przez siebie w Zamówieniu.
  • AGENCJA nie rejestruje rozmów telefonicznych z KLIENTEM.

§6 Warunki ogólne

  • AGENCJA będzie pozostawać w gotowości do realizowania Zamówień KLIENTA, które mogą dotyczyć:
    • wykonania na jego rzecz dzieła w ramach umówionego wynagrodzenia (Projekty);
    • świadczenia na jego rzecz usług rozliczanych cyklicznie (Usługi Abonamentowe);
    • wykonania na jego rzecz dodatkowych Poprawek do przedmiotu Umowy Produktowej (Prace Dodatkowe);
    • wykonania na jego rzecz drobnych prac lub usług, które mają charakter incydentalny (Prace Jednorazowe).
  • Jeżeli wykonanie Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych rozliczane będzie na podstawie przepracowanych roboczogodzin AGENCJA wyznaczy członków swojego zespołu o kwalifikacjach niezbędnych dla prawidłowego wykonania tych Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a także zawiadomi KLIENTA o stosowanych stawkach.
  • W zakresie nieuregulowanym w Umowie Produktowej, a także do Prac Dodatkowych i Prac Jednorazowych stosuje się postanowienia Regulaminu.
  • W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z Umową Produktową pierwszeństwo mają postanowienia Umowy Produktowej.
  • W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z warunkami wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych pierwszeństwo mają warunki wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Regulamin, Umowy Produktowe i warunki wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych stanowią ostateczne i wyczerpujące uregulowanie kontraktowych praw oraz obowiązków STRON i zastępują on jakiekolwiek wcześniejsze porozumienia STRON zawarte przez nie w toku negocjacji i w jakiejkolwiek formie.

§7 Zamówienie

  • Na żądanie KLIENTA AGENCJA przedstawi ofertę na wykonanie Projektu, Usługi Abonamentowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Oferta na wykonanie Projektu w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Projektu;
    • wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania Projektu;
    • termin wykonania Projektu.
  • Oferta na wykonanie Usługi Abonamentowej w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Usługi Abonamentowej;
    • wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu świadczenia Usługi Abonamentowej i cykle w jakich będzie ono należne (abonament);
    • okres świadczenia Usługi Abonamentowej;
    • warunki wypowiedzenia umowy na świadczenie Usługi Abonamentowej.
  • Oferta na wykonanie Prac Dodatkowych w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Prac Dodatkowych;
    • wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania Prac Dodatkowych;
    • termin zapłaty wynagrodzenia z tytułu wykonania Prac Dodatkowych;
    • termin realizacji Prac Dodatkowych;
    • termin na potwierdzenie przyjęcia oferty wykonania Prac Dodatkowych;
    • okres o jaki może wydłużyć się termin realizacji Umowy Produktowej w związku z wykonywaniem Prac Dodatkowych.
  • Oferta na wykonanie Prac Jednorazowych w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Prac Jednorazowych;
    • szacowana wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania Prac Jednorazowych;
    • termin zapłaty wynagrodzenia z tytułu wykonania Prac Jednorazowych;
    • termin realizacji Prac Jednorazowych;
    • termin na potwierdzenie przyjęcia oferty wykonania Prac Jednorazowych.
  • Po przedstawieniu oferty przez AGENCJĘ KLIENT może ją przyjąć bez zastrzeżeń lub przystąpić do negocjacji. STRONY wyłączają możliwość zawarcia umowy w toku negocjacji w rozumieniu art. 72 §1 kc.
  • W przypadku braku odpowiedzi KLIENTA na ofertę AGENCJA może wyznaczyć KLIENTOWI odpowiedni termin na jej przyjęcie lub kontynuowanie negocjacji, a bezskuteczny upływ terminu powoduje, że oferta przestaje obowiązywać („Wycena wygasa”). W przypadku braku odmiennego zastrzeżenia oferta wygasa z upływem czternastu (14) dni od jej przedstawienia KLIENTOWI.
  • Po przyjęcie przez KLIENTA oferty jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia.
  • Potwierdzenie przez AGENCJĘ przyjęcia Zamówienia jest równoznaczne:
    • z zawarciem Umowy Produktowej, jeżeli przedmiotem Zamówienia było wykonanie Usługi Abonamentowej lub Projektu;
    • przystąpieniem do wykonania Prac Dodatkowych
    • przystąpieniem do wykonywania Prac Jednorazowych.

§8 Materiały Dodatkowe

  • Przy wykonywaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych AGENCJA wykorzysta Materiały Dodatkowe dostarczone przez KLIENTA w uzgodnionym przez STRONY zakresie.
  • Wydanie Materiałów Dodatkowych nastąpi w formie elektronicznej lub na nośniku.
  • Materiały Dodatkowe będące:
    • materiałami tekstowymi – zostaną wydane w postaci plików w formatach .txt, .rtf, .doc;
    • materiałami graficznymi – zostaną wydane w postaci plików w formatach .jpg, .tif, .cdr, .eps, .psd;
    • materiałami video – zostaną wydane w postaci plików w formatach .avi, .flv, .mkv, .mov, .mp4, .wmv;
    • materiałami audio – zostaną wydane w postaci plików w formatach .mp3, .aac, .ogg, .wav, .aiff;
    • lub innych uzgodnionych przez STRONY.
  • Za wadę Materiałów Dodatkowych STRONY w szczególności uznawać będą:
    • zbyt niską rozdzielczość materiałów graficznych lub video;
    • zbyt niską jakość dźwięku;
    • wykorzystanie w materiale fontu niezawierającego polskich liter diakrytyzowanych, chyba że materiał został sporządzony w języku obcym;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają prawa ochronne na znaki towarowe zarejestrowane przez osoby trzecie;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają autorskie prawa majątkowe osób trzecich;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają dobra osobiste osób trzecich;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają porządek prawny lub dobre obyczaje w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1010).
  • AGENCJA niezwłocznie zawiadomi KLIENTA o stwierdzeniu wad Materiałów Dodatkowych. KLIENT może wedle swojego wyboru dostarczyć niezwłocznie Materiały Dodatkowe wolne od wad lub nakazać AGENCJI kontynuowanie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych z wykorzystaniem wadliwych Materiałów Dodatkowych.
  • AGENCJA jest zwolniona z odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych wskutek wykorzystania wadliwych Materiałów Dodatkowych na wyraźne polecenie KLIENTA.
  • AGENCJA może odmówić kontynuowania wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych z wykorzystaniem wadliwych Materiałów Dodatkowych, jeżeli ich wady są tego rodzaju, że skorzystanie z tych materiałów narażałoby AGENCJĘ na odpowiedzialność cywilną, karną, wykroczeniową lub administracyjną.
  • KLIENT zobowiązany jest zapewnić Materiały Dodatkowe wolne od błędów typograficznych, ortograficznych, gramatycznych i innych błędów językowych. AGENCJA podejmie starania w celu skorygowania oczywistych omyłek pisarskich i innych błędów, ale nie jest zobowiązana do weryfikowania czy Materiały Dodatkowe są wolne od takich wad i jest zwolniona z odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych wskutek wykorzystania Materiałów Dodatkowych obciążonych takimi błędami.
  • AGENCJA zastrzega, że wykorzystanie Materiałów Dodatkowych przy wykonywaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych może sprawić, że powstanie utwór zależny w rozumieniu art. 2 ust. 1 Prawa Autorskiego. W takim przypadku wprowadzenie takiego utworu zależnego do obrotu i inne rozporządzania nim przez KLIENTA może zależeć od uprzedniego uzyskania przez niego zezwolenia podmiotu, któremu przysługują autorskie prawa zależne do tych Materiałów Dodatkowych.

§9 Dane Dostępowe

  • Niezwłocznie po zawarciu Umowy Produktowej lub złożeniu zamówienia na wykonanie Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych KLIENT:
    • przekaże AGENCJI dane dostępowe (a w szczególności login i hasło) do systemów teleinformatycznych, jakimi ma posługiwać się AGENCJA lub
    • utworzy w tych systemach teleinformatycznych konto dla AGENCJI i nada mu uprawnienia niezbędne dla wykonania Umowy Produktowej, Prac dodatkowych lub Prac Jednorazowych. (dalej „Dane Dostępowe”).  
  • KLIENT przekazując AGENCJI Dane Dostępowe upoważnia ją do korzystania z powiązanymi z nimi systemami teleinformatycznym przez cały okres wykonywania Umowy Produktowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Niezwłocznie po wykonaniu Umowy Produktowej lub Prac Jednorazowych KLIENT zmieni Dane Dostępowe do korzystania z systemów teleinformatycznych.

§10 Poprawki lub Zastrzeżenia

  • KLIENT może zgłosić AGENCJI Poprawki lub Zastrzeżenia, jeżeli Umowa Produktowa lub warunki wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych tak stanowią.
  • Zgłoszenie Poprawek lub Zastrzeżeń każdorazowo nastąpi na warunkach i terminach określonych w tych Umowach Produktowych.  
  • AGENCJA każdorazowo zawiadomi KLIENTA o wprowadzeniu Poprawek lub usunięciu wad wskazanych w Zastrzeżeniach i umożliwi zapoznanie się z pracami naprawczymi.
  • KLIENT może ponownie zgłosić AGENCJI Zastrzeżenia do prac naprawczych, ale dalsze Poprawki niemające na celu usunięcia wad mogą być wykonane tylko jako Prace Dodatkowe.

§11 Opóźnienie

  • Opóźnienie KLIENTA z dostarczeniem Materiałów Dodatkowych, Danych Dostępowych lub wykonaniem innych obowiązków określonych w Regulaminie, Umowie Produktowej, warunkach wykonania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych przedłuża o czas tego opóźnienia termin w jakim AGENCJA miała wykonać swoje zobowiązanie w stosunku do KLIENTA.
  • W przypadku opóźnienia KLIENTA z zapłatą wynagrodzenia AGENCJI należne będą odsetki umowne w wysokości maksymalnej w rozumieniu art. 481 kc.
  • W przypadku opóźnienia KLIENTA z zapłatą wynagrodzenia AGENCJA może zawiadomić KLIENTA o wstrzymaniu się z wykonywaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.

§12 Odstąpienie

  • Jeżeli przedmiotem zamówienia jest Projekt KLIENT może odstąpić od Umowy Produktowej w przypadkach określonych w art. 635 kc i dalszych.
  • Jeżeli przedmiotem zamówienia jest Projekt, a opóźnienie KLIENTA z wykonaniem obowiązków określonych w Regulaminie lub Umowie Produktowej trwa ponad czternaście (14) dni i AGENCJA uprzednio wezwała do KLIENTA do ich wykonania oraz złożyła oświadczenie o swojej gotowości do kontynuowania prac, przyjmuje się, że KLIENT zrezygnował z Projektu i odstąpił od umowy w rozumieniu art. 644 kc.
  • KLIENT może odstąpić od Umowy Produktowej za zapłatą odstępnego, jeżeli Umowa Produktowa tak stanowi.

§13 Wypowiedzenie

  • Jeżeli przedmiotem zamówienia jest Usługa Abonamentowa, to dotycząca jej Umowa Produktowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym:
    • przez KLIENTA – gdy AGENCJA świadczy Usługę Abonamentową z naruszeniem prawa, dobrych obyczajów lub mającym zastosowanie regulaminami portali;
    • przez KLIENTA – gdy wystąpią ku temu ważne powody w rozumieniu art. 746 §3 kc;
    • przez AGENCJĘ – gdy KLIENT zalega z zapłatą wynagrodzenia abonamentowego za przynajmniej jeden pełny okres rozliczeniowy.
  • Oświadczenie KLIENTA o rozwiązaniu Umowy Produktowej ze skutkiem natychmiastowym w trybie art. 746 §3 kc powinno, pod rygorem jego nieważności, zawierać wskazanie ważnych ku temu powodów, a także przytaczać uzasadniające je okoliczności faktyczne.
  • Przed złożeniem oświadczenia o rozwiązaniu Umowy Produktowej ze skutkiem natychmiastowym STRONA naruszająca jej warunki powinna zostać wezwana do usunięcia naruszenia w terminie siedmiu (7) dni od otrzymania wezwania, chyba że Umowa Produktowa przewiduje inny termin na skierowanie tego wezwania.

§14 Podwykonawcy

  • Przy wykonywaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych AGENCJA może korzystać z podwykonawców.
  • AGENCJA odpowiada za działania lub zaniechania swoich podwykonawców jak za własne.
  • AGENCJA zobowiąże swoich podwykonawców do zachowania poufności przekazywanych im informacji w zakresie odpowiadającym swojemu zobowiązaniu w stosunku do KLIENTA.

§15 Wynagrodzenie

  • Wynagrodzenie AGENCJI zostanie powiększone o podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu wystawienia faktury, a która to stawka w dniu zawarcia umowy wynosi 23%.
  • Warunkiem zapłaty wynagrodzenia przez KLIENTA jest dostarczenie przez AGENCJĘ faktury VAT z terminem płatności ustalanym każdorazowo w Umowie Produktowej, a także w warunkach wykonania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Wynagrodzenie płatne będzie na rachunek bankowy AGENCJI wskazany w fakturze VAT.
  • Za datę płatności STRONY uznają zaksięgowanie przelewu wynagrodzenia na rachunku bankowym AGENCJI.
  • AGENCJA może uzależnić wydanie Projektu lub Prac Jednorazowych od przystąpienia przez STRONY do sporządzenia protokołu jego odbioru. W przypadku protokolarnego odbioru Projektu przez KLIENTA przyjmuje się, że stanowi on dowód spełnienia przez AGENCJĘ wzajemnego świadczenia niepieniężnego w rozumieniu art. 485 §21 kpc.

§16 Wynagrodzenie abonamentowe

  • Wynagrodzenie abonamentowe ma charakter powtarzalny. Cykle w jakich płatne będzie wynagrodzenie abonamentowe określa Umowa Produktowa.
  • Do wynagrodzenia abonamentowego stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu o wynagrodzeniu.
  • AGENCJA zachowuje prawo do wynagrodzenia abonamentowego, jeżeli z winy KLIENTA nie może świadczyć Usługi Abonamentowej w całości lub w części, a w szczególności, gdy:
    KLIENT nie wykonuje swoich obowiązków określonych w Regulaminie lub Umowie Produktowej;
    KLIENT opóźnia się z zapłatą wynagrodzenia abonamentowego, a AGENCJA złożyła KLIENTOWI oświadczenie o wstrzymaniu się ze świadczeniem Usługi Abonamentowej;
    KLIENT uniemożliwił AGENCJI świadczenie Usługi Abonamentowej poprzez zmianę Danych Dostępowych do systemów teleinformatycznych niezbędnych dla jej świadczenia.
  • Wynagrodzenie abonamentowe z tytułu wykonania Usługi Abonamentowej będzie podlegać waloryzacji.
  • Podstawą waloryzacji wynagrodzenia abonamentowego będzie średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszany w formie komunikatu w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Wynagrodzenie abonamentowe będzie waloryzowane o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli zgodnie z treścią komunikatu w stosunku do roku ubiegłego nastąpił wzrost cen.
  • Określenie nowej wysokości wynagrodzenia abonamentowego w drodze jego waloryzacji nie wymaga dla swojej ważności zachowania formy aneksu do umowy na wykonanie Usługi Abonamentowej.
  • AGENCJA zawiadomi o dokonaniu waloryzacji wynagrodzenia abonamentowego za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając KLIENTOWI:
    • link do opublikowanego Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem;
    • nową wysokość wynagrodzenia abonamentowego po dokonanej waloryzacji;
    • termin od jakiego będzie naliczane wynagrodzenia abonamentowe w nowej wysokości.
  • Nowa wysokość wynagrodzenia abonamentowego obowiązuje STRONY począwszy od miesiąca następującego po tym, w którym KLIENT otrzymał od AGENCJI zawiadomienie o dokonaniu jego waloryzacji.
  • Waloryzacja wynagrodzenia abonamentowego będzie następować w każdym roku obowiązywania umowy, począwszy od roku następującego po tym, w którym STRONY zawarły umowę na wykonanie Usługi Abonamentowej.

§17 Licencje od osób trzecich

  • AGENCJA będzie wykonywać Usługę Abonamentową, Projekt, Prace Dodatkowe lub Prace Jednorazowe z wykorzystaniem własnego oprogramowania i sprzętu.
  • AGENCJA nie przeniesie na KLIENTA autorskich praw majątkowych do treści, narzędzi, plug-inów (wtyczek) lub innych programów, które posłużyły do wykonania Strony Internetowej zgodnie z postanowieniami licencji na ich wykorzystanie (w szczególności: licencje typu Open Source, Creative Commons i GPLv2). W zakresie tych treści przyjmuje się, że z chwilą ich wydania KLIENTOWI ten korzysta z nich na zasadach określonych we właściwych dla nich warunkach licencji udzielonych przez ich twórców.
  • AGENCJA, za uprzednią zgodą i na koszt KLIENTA, może nabyć utwory lub licencje, a także zlecić wykonanie tłumaczeń na cele związane z wykonaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych. KLIENT zwróci AGENCJI poniesione przez nią koszty na podstawie rachunków lub faktur dokumentujących nabycie praw lub zlecenie prac.

§18 Portfolio

  • KLIENT, z wyłączeniem informacji objętych zobowiązaniem do zachowania poufności, wyraża AGENCJI zgodę na prezentowanie w jej portfolio:
    • treści powstałych w wykonaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych;
    • przebiegu wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych i osiągniętych w ich toku rezultatów.
  • Z chwilą zapłaty całości wynagrodzenia należnej z tytułu wykonania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych KLIENT udziela AGENCJI nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na prezentowanie w portfolio AGENCJI logotypu KLIENTA oraz Utworu powstałego w wykonaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Za portfolio AGENCJI uważa się jej stronę internetową, profile utrzymywane w portalach społecznościowych lub branżowych, a także publikacje w formie ebooków (case studies).

§19 Reklamacje

  • KLIENT może składać reklamacje:
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres bok@honads.pl;
    • za pośrednictwem poczty tradycyjnej – na adres AGENCJI podany w komparycji umowy.
  • Reklamacja powinna zawierać:
    • dane identyfikujące KLIENTA;
    • zwięzłe określenie przedmiotu reklamacji;
    • zwięzłe określenie oczekiwań KLIENTA co do sposobu załatwienia reklamacji przez AGENCJĘ;
    • inne informacje, które KLIENT uzna za przydatne przy rozpoznawaniu reklamacji.
  • KLIENT zobowiązany jest współdziałać z AGENCJĄ w celu umożliwienia mu sprawnego rozpoznania reklamacji.
  • Po otrzymaniu reklamacji AGENCJA:
    • niezwłocznie przystąpi do rozpatrywania reklamacji;
    • zwróci się do KLIENTA o dalsze informacje i wyjaśnienia, jeżeli będzie to konieczne do prawidłowego rozpoznania reklamacji;
    • przystąpi do oględzin wad i usterek zgłoszonych przez KLIENTA.
  • Na podstawie ustalonego przez siebie stanu faktycznego AGENCJA może:
    • uwzględnić reklamację w całości i spełnić świadczenie którego żąda KLIENT lub świadczenie ekwiwalentne na które KLIENT wyraził zgodę;
    • uwzględnić reklamację w części i częściowo spełnić świadczenie którego żąda KLIENT wskazując jednocześnie na przyczyny i podstawy dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości;
    • nie uwzględnić reklamacji wskazując przyczyny i podstawy dla których nie mogła uwzględnić reklamacji w całości ani w części;
    • wystąpić do KLIENTA z propozycją zawarcia ugody jeżeli okoliczności sprawy nasuwają istotne wątpliwości co do zasadności stanowisk obydwóch.
  • W odpowiedzi na reklamację AGENCJA przedstawia KLIENTOWI swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem.
  • Brak odpowiedzi AGENCJI na reklamację KLIENTA nie oznacza jej uznania w całości ani w części. AGENCJA powinna jednak zawiadomić KLIENTA o nowym terminie rozpatrzenia jego reklamacji.

§20 Poufność

  • AGENCJA zobowiązana jest do zachowania poufności informacji.
  • Poufnością informacji objęte są wszelkie informacje, materiały i dane jakie AGENCJA uzyskała w trakcie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a także prowadzenia negocjacji, niezależnie od formy ich utrwalenia czy jego braku, chyba że ich rozpowszechnianie wynika z charakteru materiałów albo objęte jest wolą i porozumieniem STRON (treści przeznaczone do rozpowszechniania lub treści publikowane w portfolio).
  • AGENCJA zobowiązana jest do zachowania poufności przez cały okres współpracy, a także przez trzydzieści sześć (36) miesięcy po jej zakończeniu za co uważa się wykonanie, rozwiązanie lub wygaśnięcie ostatniej Umowy Produktowej.
  • W przypadku naruszenia obowiązku zachowania poufności AGENCJA będzie zobowiązana do naprawienia wyrządzonej KLIENTOWI szkody na warunkach ogólnych.

§21 Siła wyższa

  • Za wystąpienie siły wyższej STRONY w szczególności będą uznawać:
    • zmianę przepisów krajowych lub zagranicznych;
    • wydanie lub niewydanie stosownych decyzji przez organy administracji publicznej w kraju lub za granicą;
    • stany klęski żywiołowej;
    • konflikty zbrojne;
    • zamieszki i strajki;
    • zamachy stanu;
    • stany zagrożenia epidemiologicznego;
    • oraz wszelkie działania organów i służb państwowych mające na celu zapobieganie lub usuwanie skutków tych zdarzeń.
  • Za wystąpienie siły wyższej STRONY nie będą w szczególności uznawać:
    • zdarzeń, których wystąpienie spowodowane było rażącym niedbalstwem lub umyślnym działaniem drugiej STRONY;
    • zdarzeń stanowiących element normalnego ryzyka gospodarczego (zatory płatnicze, brak środków finansowych);
    • zdarzeń, których wystąpienie powoduje, że wykonanie przez STRONĘ jej obowiązków umownych jest utrudnione w stopniu jedynie ponadprzeciętnym.
  • Każda ze STRON, której możliwość wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych zostanie zakłócona przez działanie siły wyższej, jest zobowiązana niezwłocznie powiadomić o tej okoliczności drugą STRONĘ, chyba że jest to niemożliwe na skutek działania tejże siły wyższej. Powiadomienie powinno wskazywać na rodzaj występującej siły wyższej oraz określać sposób, w jaki zdarzenie to uniemożliwia lub w sposób nadzwyczajny utrudnia wykonywanie swoich obowiązków umownych.
  • Wystąpienie siły wyższej nie zwalnia żadnej ze STRON z jej zobowiązań wynikających z Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a po ustąpieniu siły wyższej STRONY niezwłocznie wznowią ich wykonywanie.
  • W przypadku wystąpienia siły wyższej każda ze STRON może wstrzymać się z wykonaniem swoich obowiązków umownych w całości lub w części. W takim przypadku termin umowny na spełnienie świadczenia pieniężnego lub niepieniężnego ulega przedłużeniu o czas działania siły wyższej, a druga STRONA nie może domagać się naprawienia ewentualnej szkody wynikłej z tej przyczyny, a w szczególności domagać się zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.

§22 Roszczenia osób trzecich

  • AGENCJA, otrzymawszy od KLIENTA zawiadomienie o związanym z wykonywaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych roszczeniu osoby trzeciej lub o wytoczeniu przeciwko KLIENTOWI powództwa, zobowiązana jest podjąć wszelkie działania mające na celu obronę interesów majątkowych i niemajątkowych KLIENTA.
  • Jeżeli w związku z wykonaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych osoba trzecia wystąpi przeciwko KLIENTOWI z roszczeniem majątkowym lub niemajątkowym, KLIENT zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym roszczeniu AGENCJĘ i udostępnić jej wszelkie informacje o przyczynach oraz przebiegu sporu, a w szczególności umożliwić AGENCJI zapoznanie się z pismami i korespondencją elektroniczną dotyczącymi tego roszczenia.
  • Jeżeli w związku z wykonaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych osoba trzecia wystąpi przeciwko KLIENTOWI na drogę sądową, KLIENT zobowiązany będzie złożyć wniosek, o którym mowa w art. 84 kpc i umożliwić AGENCJI przystąpienie do sprawy sądowej w charakterze interwenienta ubocznego po stronie KLIENTA.

§23 Doręczenia

  • Osoby wskazane w umowie jako przedstawiciele STRON są umocowane do dokonywania wszelkich czynności związanych z wykonywaniem praw i obowiązków wskazanych w Regulaminie oraz dotyczących Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a w szczególności do składania i przyjmowania oświadczeń woli.
  • Osoby wskazane jako koordynatorzy są umocowane tylko do dokonywania ustaleń w zakresie bieżącego wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • STRONY zobowiązują się do niezwłocznego zawiadomienia drugiej STRONY o zmianie powyższych danych pod rygorem uznania za skuteczne:
    • doręczeń dokonanych z wykorzystaniem dotychczasowych danych;
    • ustaleń poczynionych przez dotychczasowych koordynatorów;
    • czynności prawnych dokonanych przez dotychczasowych przedstawicieli;
    • oświadczeń woli złożonych dotychczasowym przedstawicielom.

§24 Dane osobowe

  • AGENCJA informuje w trybie art. 13 RODO, że:
    • administratorem danych osobowych KLIENTA jest AGENCJA (dane administratora jak w komparycji umowy);
    • w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych KLIENT może skontaktować się z AGENCJĄ z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w Regulaminie;
    • dane osobowe KLIENTA będą przetwarzane w celu realizacji Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych;
    • dane osobowe KLIENTA będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a także do rozpoznania ewentualnych roszczeń KLIENTA związanych z tymi umowami;
    • dane osobowe KLIENTA nie podlegają decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, w rozumieniu art. 22 RODO;
    • podstawą prawną przetwarzania danych osobowych KLIENTA przez AGENCJĘ jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    • odbiorcami danych KLIENTA będą wyłącznie podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu AGENCJI jako administratora;
    KLIENT ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz możliwości ich poprawienia, sprostowania, złożenia żądania o ograniczenie ich przetwarzania oraz o ich przeniesienie, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do żądania usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
    KLIENT ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO.
  • Podanie danych osobowych przez KLIENTA jest warunkiem składania Zamówień
  • Konsekwencją niepodania danych osobowych przez KLIENTA jest brak możliwości składania Zamówień
  • W przypadku KLIENTÓW będących osobą prawną postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się do członków jej organów.

§25 Forma czynności prawnych

  • Zawarcie, zmiana lub rozwiązanie Umowy Produktowej muszą być dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej – pod rygorem nieważności, chyba że Regulamin stanowi inaczej.
  • Zawarcie, zmiana lub rozwiązanie Umowy Produktowej muszą być dokonane z zachowaniem Formy Dokumentowej – pod rygorem nieważności, jeżeli oferta tak stanowi.
  • Wezwania, zawiadomienia, wypowiedzenia, zgody i inne oświadczenia określone w Regulaminie lub Umowie Produktowej muszą być dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej – pod rygorem nieważności.
  • Złożenie lub przyjęcie oferty na wykonanie Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych być dokonywane w dowolnej formie, a w szczególności z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej.
  • Pozostałe czynności i ustalenia STRON mogą być dokonywane w dowolnej formie, a w szczególności z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej.

§26 Zmiany umowy

  • STRONY mogą na bieżąco zmieniać warunki Umowy Produktowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Wszelkie ustalenia STRON modyfikujące warunki Umowy Produktowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych mogą następować w dowolnej, wybranej przez STRONY formie, ale poczynione zmiany będą uważane za skuteczne jedynie pod warunkiem, że:
    AGENCJA prześle KLIENTOWI e-mail zawierający podsumowanie dokonanych ustaleń i modyfikacji wraz z wyraźną prośbą o ich zaakceptowanie (dalej „E-MAIL PODSUMOWUJĄCY”);
    KLIENT w odpowiedzi na E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO jednoznacznie potwierdzi wyszczególnione przez AGENCJĘ zmiany i modyfikacje.
  • KLIENT nie może potwierdzić E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO jedynie częściowo lub zastrzeżeniem zmian.
    W takim przypadku poczynione zmiany i zastrzeżenia uważa się za bezskuteczne. W razie potrzeby STRONY przystąpią do negocjacji, a po ich zakończeniu AGENCJA prześle KLIENTOWI nowego E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO.
  • Wydruk z E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO i jego potwierdzenia przez KLIENTA staje się załącznikiem do Umowy Produktowej, a także elementem warunków Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych bez potrzeby sporządzania do aneksu.
  • Wszystkie zmiany Umowy Abonamentowej lub Projektu dokonywane z pominięciem powyższego trybu wymagają zachowania przez STRONY Formy Dokumentowej pod rygorem ich nieważności.
  • Wszystkie zmiany warunków Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych mogą być dokonywane z pominięciem powyższego trybu, ale powinien on zostać zachowany, jeżeli jedna ze STRON domaga się sporządzenia e-maila podsumowującego.

§27 Postanowienia końcowe

  • Jako prawo właściwe dla wszystkich swoich stosunków zobowiązaniowych zawartych na podstawie Regulaminu STRONY wskazują prawo polskie.
  • Wszystkie ewentualne sprawy sporne STRONY będą się starały rozwiązać na drodze polubownej, a w razie gdy porozumienia takiego nie da się osiągnąć, spór rozstrzygać będzie właściwy rzeczowo i miejscowo sąd powszechny właściwy dla AGENCJI.

REGULAMIN – WARUNKI OGÓLNE REALIZACJI ZAMÓWIEŃ PRZEZ AGENCJĘ

§1 Definicje

Ilekroć w regulaminie mowa o:

  • AGENCJI – należy przez to rozumieć HonAds Agency s.c. z siedzibą w Toruniu (Polna 8K/13, 87-100 Toruń), która została wpisana do rejestru przedsiębiorców Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonego przez Ministra Przedsiębiorczości i Technologiihttps://prod.ceidg.gov.pl/
    CEIDG/CEIDG.Public.UI/
    Search.aspx
    ) i której nadano numer NIP 9562375744.
  • KLIENCIE – należy przez to rozumieć każdą osobę fizyczną, która posiada pełną zdolność do dokonywania czynności prawnych, osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, a której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która składają zamówienie na podstawie Regulaminu.
  • Stronie Internetowej – należy przez to rozumieć stronę AGENCJI dostępną pod adresem www.honads.pl.
  • Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy dokument, który w szczególności określa warunki składania Zamówień przez KLIENTA i ich realizacji przez AGENCJĘ.
  • Ofercie – należy przez to rozumieć ofertę AGENCJI na wykonanie Projektu, Usługi Abonamentowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych składaną KLIENTOWI, która stanowić będzie dokument zatytułowany „wycena”, który został wygenerowany w aplikacji internetowej hubspot.com.
  • Zamówieniu – należy przez to rozumieć oświadczenie woli zawarcia umowy o wykonanie Projektu, Usługi Abonamentowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych składane przez KLIENTA.
  • Umowie Produktowej – należy przez to rozumieć odrębną umowę na wykonanie Projektu lub Usług Abonamentowych, do której stosuje się postanowienia Regulaminu, a która zawarta zostaje z chwilą złożenia przez AGENCJĘ oświadczenia woli o podjęciu się wykonania Zamówienia.
  • Umowie Przenoszącej Prawa Autorskie – należy przez to rozumieć umowę, o której mowa w art. 41 ust.1 pkt.1 prawa autorskiego, na podstawie której AGENCJA przenosi na KLIENTA autorskie prawa majątkowe do utworu na warunkach określonych w Regulaminie.
  • RODO – należy przez to rozumieć rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), publ. Dz.Urz. UE L Nr 119, s. 1.
  • Materiałach Dodatkowych – należy przez to rozumieć materiały zapewnione przez KLIENTA takie jak grafiki, hasła reklamowe, logotypy, pliki otwarte etc., które AGENCJA zobowiązana lub uprawniona jest wykorzystać przy wykonywaniu Umowy Produktowej.
  • Poprawkach – należy przez to rozumieć żądanie wprowadzenia zmian do treści przygotowanych przez AGENCJĘ, które mają na celu ich modyfikację ze względów estetycznych.
  • Zastrzeżeniach – należy przez to rozumieć żądanie wprowadzenia zmian do treści przygotowanych przez AGENCJĘ, które mają na celu usunięcie ich oczywistych niezgodności z Zamówieniem, omyłek pisarskich lub innych wad.
  • Pracach Dodatkowych – należy przez to rozumieć Poprawki do treści przygotowanych przez AGENCJĘ wykonywane odpłatnie przez AGENCJĘ po wyczerpaniu przez KLIENTA określonego w Umowie Produktowej limitu żądania wprowadzenia Poprawek.
  • Dniach – należy przez to rozumieć dni robocze, za które uważa się okres od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót, niedziel i innych dni wolnych od pracy określonych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 90).
  • kc – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.).
  • kpc – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1805).
  • Prawie Autorskim – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 z późn. zm.).
  • Formie Dokumentowej – należy przez to rozumieć formę dokumentową w rozumieniu art. 772 kc ograniczoną wyłącznie do oświadczeń woli sporządzonych przez STRONĘ na trwałych nośnikach, opatrzonych jej własnoręcznym podpisem, a następnie doręczonych drugiej STRONIE za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie cyfrowego odwzorowania tych dokumentów.

§2 Agencja

  • Zamówienia przyjmuje do wykonania AGENCJA.
  • Działalnością gospodarczą AGENCJI jest w szczególności prowadzenie działalności usługowej związanej z świadczeniem usług reklamowych i marketingowych.
  • AGENCJA prowadzi działalność gospodarczą na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. poz. 646 z późn. zm.).
  • Potwierdzenie poprawności danych AGENCJI można uzyskać w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczejhttps://prod.ceidg.gov.pl/
    CEIDG/CEIDG.Public.UI/
    Search.aspx
  • Numer rachunku bankowego AGENCJI: 42 1160 2202 0000 0005 2835 4683

§3 Regulamin

  • Regulamin określa zasady i warunki wykonywania Umów Produktowych.
  • Regulamin wiąże wszystkich KLIENTÓW składających u AGENCJI Zamówienia.
  • Regulamin dostępny jest na Stronie Internetowej i może być przez KLIENTA w każdym czasie odczytany, pobrany, a jego treść utrwalona w szczególności poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie na nośniku.
  • Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na Stronie Internetowej.
  • Zmiany Regulaminu obowiązują od dnia ich publikacji na Stronie Internetowej.
  • Do Zamówień udzielonych i niewykonanych w czasie, w którym nastąpiła zmiana Regulaminu, stosuje się Regulamin w brzmieniu z dnia złożenia Zamówienia przez KLIENTA.

§4 Oświadczenia STRON

  • AGENCJA oświadcza, że:
    • dane objęte informacją z właściwego rejestru przedsiębiorców odpowiadają rzeczywistemu stanowi prawnemu i nie uległy zmianie;
    • względem niej nie ogłoszono upadłości, nie jest ona stroną postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz nie jest w likwidacji i nie toczą się też żadne postępowania w tych przedmiotach;
    • posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie do prawidłowego wykonania Zamówień;wykonywać będzie prace zamawiane przez KLIENTA z zachowaniem należytej staranności;
    • będzie udzielać KLIENTOWI wszelkich informacji i umożliwiać mu bieżącą kontrolę postępów w wykonywaniu prac.
  • KLIENT akceptując Regulamin oświadcza, że:
    • dane objęte informacją z właściwego rejestru przedsiębiorców odpowiadają rzeczywistemu stanowi prawnemu i nie uległy zmianie;
    • względem niego nie ogłoszono upadłości, nie jest on stroną postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego oraz nie jest w likwidacji i nie toczą się też żadne postępowania w tych przedmiotach;
    • każdorazowo posiadać będzie tytuł prawny do Materiałów Dodatkowych przekazywanych AGENCJI w celu wykonania Zamówień, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, licencję, prawo ochronne na znak towarowy
    lub zgodę na rozpowszechnianie wizerunków osób na nich uwiecznionych;
    • udzieli AGENCJI wszelkich niezbędnych informacji oraz będzie współdziałać z nią przy wykonywaniu Zamówień.

§5 Komunikacja

  • W dni robocze KLIENT może porozumieć się z AGENCJĄ za pomocą środków komunikowania się na odległość w godzinach od 8:00 do 16:00:
    • e-mail: bok@honads.pl
    telefon: 780 600 518
  • Podstawową formą komunikacji STRON, a w tym formą właściwą do składania wszelkich oświadczeń oraz dokonywania uzgodnień będzie korespondencja elektroniczna (e-mail).
  • KLIENT w kontaktach ze AGENCJĄ zobowiązany jest wykorzystywać adres e-mail wskazany przez siebie w Zamówieniu.
  • AGENCJA nie rejestruje rozmów telefonicznych z KLIENTEM.

§6 Warunki ogólne

  • AGENCJA będzie pozostawać w gotowości do realizowania Zamówień KLIENTA, które mogą dotyczyć:
    • wykonania na jego rzecz dzieła w ramach umówionego wynagrodzenia (Projekty);
    • świadczenia na jego rzecz usług rozliczanych cyklicznie (Usługi Abonamentowe);
    • wykonania na jego rzecz dodatkowych Poprawek do przedmiotu Umowy Produktowej (Prace Dodatkowe);
    • wykonania na jego rzecz drobnych prac lub usług, które mają charakter incydentalny (Prace Jednorazowe).
  • Jeżeli wykonanie Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych rozliczane będzie na podstawie przepracowanych roboczogodzin AGENCJA wyznaczy członków swojego zespołu o kwalifikacjach niezbędnych dla prawidłowego wykonania tych Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a także zawiadomi KLIENTA o stosowanych stawkach.
  • W zakresie nieuregulowanym w Umowie Produktowej, a także do Prac Dodatkowych i Prac Jednorazowych stosuje się postanowienia Regulaminu.
  • W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z Umową Produktową pierwszeństwo mają postanowienia Umowy Produktowej.
  • W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z warunkami wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych pierwszeństwo mają warunki wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Regulamin, Umowy Produktowe i warunki wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych stanowią ostateczne i wyczerpujące uregulowanie kontraktowych praw oraz obowiązków STRON i zastępują on jakiekolwiek wcześniejsze porozumienia STRON zawarte przez nie w toku negocjacji i w jakiejkolwiek formie.

§7 Zamówienie

  • Na żądanie KLIENTA AGENCJA przedstawi ofertę na wykonanie Projektu, Usługi Abonamentowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Oferta na wykonanie Projektu w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Projektu;
    • wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania Projektu;
    • termin wykonania Projektu.
  • Oferta na wykonanie Usługi Abonamentowej w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Usługi Abonamentowej;
    • wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu świadczenia Usługi Abonamentowej i cykle w jakich będzie ono należne (abonament);
    • okres świadczenia Usługi Abonamentowej;
    • warunki wypowiedzenia umowy na świadczenie Usługi Abonamentowej.
  • Oferta na wykonanie Prac Dodatkowych w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Prac Dodatkowych;
    • wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania Prac Dodatkowych;
    • termin zapłaty wynagrodzenia z tytułu wykonania Prac Dodatkowych;
    • termin realizacji Prac Dodatkowych;
    • termin na potwierdzenie przyjęcia oferty wykonania Prac Dodatkowych;
    • okres o jaki może wydłużyć się termin realizacji Umowy Produktowej w związku z wykonywaniem Prac Dodatkowych.
  • Oferta na wykonanie Prac Jednorazowych w szczególności zawierać będzie:
    • przedmiot Prac Jednorazowych;
    • szacowana wysokość wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania Prac Jednorazowych;
    • termin zapłaty wynagrodzenia z tytułu wykonania Prac Jednorazowych;
    • termin realizacji Prac Jednorazowych;
    • termin na potwierdzenie przyjęcia oferty wykonania Prac Jednorazowych.
  • Po przedstawieniu oferty przez AGENCJĘ KLIENT może ją przyjąć bez zastrzeżeń lub przystąpić do negocjacji. STRONY wyłączają możliwość zawarcia umowy w toku negocjacji w rozumieniu art. 72 §1 kc.
  • W przypadku braku odpowiedzi KLIENTA na ofertę AGENCJA może wyznaczyć KLIENTOWI odpowiedni termin na jej przyjęcie lub kontynuowanie negocjacji, a bezskuteczny upływ terminu powoduje, że oferta przestaje obowiązywać („Wycena wygasa”). W przypadku braku odmiennego zastrzeżenia oferta wygasa z upływem czternastu (14) dni od jej przedstawienia KLIENTOWI.
  • Po przyjęcie przez KLIENTA oferty jest równoznaczne ze złożeniem Zamówienia.
  • Potwierdzenie przez AGENCJĘ przyjęcia Zamówienia jest równoznaczne:
    • z zawarciem Umowy Produktowej, jeżeli przedmiotem Zamówienia było wykonanie Usługi Abonamentowej lub Projektu;
    • przystąpieniem do wykonania Prac Dodatkowych
    • przystąpieniem do wykonywania Prac Jednorazowych.

§8 Materiały Dodatkowe

  • Przy wykonywaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych AGENCJA wykorzysta Materiały Dodatkowe dostarczone przez KLIENTA w uzgodnionym przez STRONY zakresie.
  • Wydanie Materiałów Dodatkowych nastąpi w formie elektronicznej lub na nośniku.
  • Materiały Dodatkowe będące:
    • materiałami tekstowymi – zostaną wydane w postaci plików w formatach .txt, .rtf, .doc;
    • materiałami graficznymi – zostaną wydane w postaci plików w formatach .jpg, .tif, .cdr, .eps, .psd;
    • materiałami video – zostaną wydane w postaci plików w formatach .avi, .flv, .mkv, .mov, .mp4, .wmv;
    • materiałami audio – zostaną wydane w postaci plików w formatach .mp3, .aac, .ogg, .wav, .aiff;
    • lub innych uzgodnionych przez STRONY.
  • Za wadę Materiałów Dodatkowych STRONY w szczególności uznawać będą:
    • zbyt niską rozdzielczość materiałów graficznych lub video;
    • zbyt niską jakość dźwięku;
    • wykorzystanie w materiale fontu niezawierającego polskich liter diakrytyzowanych, chyba że materiał został sporządzony w języku obcym;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają prawa ochronne na znaki towarowe zarejestrowane przez osoby trzecie;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają autorskie prawa majątkowe osób trzecich;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają dobra osobiste osób trzecich;
    • treści, które w sposób oczywisty naruszają porządek prawny lub dobre obyczaje w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1010).
  • AGENCJA niezwłocznie zawiadomi KLIENTA o stwierdzeniu wad Materiałów Dodatkowych. KLIENT może wedle swojego wyboru dostarczyć niezwłocznie Materiały Dodatkowe wolne od wad lub nakazać AGENCJI kontynuowanie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych z wykorzystaniem wadliwych Materiałów Dodatkowych.
  • AGENCJA jest zwolniona z odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych wskutek wykorzystania wadliwych Materiałów Dodatkowych na wyraźne polecenie KLIENTA.
  • AGENCJA może odmówić kontynuowania wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych z wykorzystaniem wadliwych Materiałów Dodatkowych, jeżeli ich wady są tego rodzaju, że skorzystanie z tych materiałów narażałoby AGENCJĘ na odpowiedzialność cywilną, karną, wykroczeniową lub administracyjną.
  • KLIENT zobowiązany jest zapewnić Materiały Dodatkowe wolne od błędów typograficznych, ortograficznych, gramatycznych i innych błędów językowych. AGENCJA podejmie starania w celu skorygowania oczywistych omyłek pisarskich i innych błędów, ale nie jest zobowiązana do weryfikowania czy Materiały Dodatkowe są wolne od takich wad i jest zwolniona z odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych wskutek wykorzystania Materiałów Dodatkowych obciążonych takimi błędami.
  • AGENCJA zastrzega, że wykorzystanie Materiałów Dodatkowych przy wykonywaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych może sprawić, że powstanie utwór zależny w rozumieniu art. 2 ust. 1 Prawa Autorskiego. W takim przypadku wprowadzenie takiego utworu zależnego do obrotu i inne rozporządzania nim przez KLIENTA może zależeć od uprzedniego uzyskania przez niego zezwolenia podmiotu, któremu przysługują autorskie prawa zależne do tych Materiałów Dodatkowych.

§9 Dane Dostępowe

  • Niezwłocznie po zawarciu Umowy Produktowej lub złożeniu zamówienia na wykonanie Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych KLIENT:
    • przekaże AGENCJI dane dostępowe (a w szczególności login i hasło) do systemów teleinformatycznych, jakimi ma posługiwać się AGENCJA lub
    • utworzy w tych systemach teleinformatycznych konto dla AGENCJI i nada mu uprawnienia niezbędne dla wykonania Umowy Produktowej, Prac dodatkowych lub Prac Jednorazowych. (dalej „Dane Dostępowe”).  
  • KLIENT przekazując AGENCJI Dane Dostępowe upoważnia ją do korzystania z powiązanymi z nimi systemami teleinformatycznym przez cały okres wykonywania Umowy Produktowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Niezwłocznie po wykonaniu Umowy Produktowej lub Prac Jednorazowych KLIENT zmieni Dane Dostępowe do korzystania z systemów teleinformatycznych.

§10 Poprawki lub Zastrzeżenia

  • KLIENT może zgłosić AGENCJI Poprawki lub Zastrzeżenia, jeżeli Umowa Produktowa lub warunki wykonywania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych tak stanowią.
  • Zgłoszenie Poprawek lub Zastrzeżeń każdorazowo nastąpi na warunkach i terminach określonych w tych Umowach Produktowych.  
  • AGENCJA każdorazowo zawiadomi KLIENTA o wprowadzeniu Poprawek lub usunięciu wad wskazanych w Zastrzeżeniach i umożliwi zapoznanie się z pracami naprawczymi.
  • KLIENT może ponownie zgłosić AGENCJI Zastrzeżenia do prac naprawczych, ale dalsze Poprawki niemające na celu usunięcia wad mogą być wykonane tylko jako Prace Dodatkowe.

§11 Opóźnienie

  • Opóźnienie KLIENTA z dostarczeniem Materiałów Dodatkowych, Danych Dostępowych lub wykonaniem innych obowiązków określonych w Regulaminie, Umowie Produktowej, warunkach wykonania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych przedłuża o czas tego opóźnienia termin w jakim AGENCJA miała wykonać swoje zobowiązanie w stosunku do KLIENTA.
  • W przypadku opóźnienia KLIENTA z zapłatą wynagrodzenia AGENCJI należne będą odsetki umowne w wysokości maksymalnej w rozumieniu art. 481 kc.
  • W przypadku opóźnienia KLIENTA z zapłatą wynagrodzenia AGENCJA może zawiadomić KLIENTA o wstrzymaniu się z wykonywaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.

§12 Odstąpienie

  • Jeżeli przedmiotem zamówienia jest Projekt KLIENT może odstąpić od Umowy Produktowej w przypadkach określonych w art. 635 kc i dalszych.
  • Jeżeli przedmiotem zamówienia jest Projekt, a opóźnienie KLIENTA z wykonaniem obowiązków określonych w Regulaminie lub Umowie Produktowej trwa ponad czternaście (14) dni i AGENCJA uprzednio wezwała do KLIENTA do ich wykonania oraz złożyła oświadczenie o swojej gotowości do kontynuowania prac, przyjmuje się, że KLIENT zrezygnował z Projektu i odstąpił od umowy w rozumieniu art. 644 kc.
  • KLIENT może odstąpić od Umowy Produktowej za zapłatą odstępnego, jeżeli Umowa Produktowa tak stanowi.

§13 Wypowiedzenie

  • Jeżeli przedmiotem zamówienia jest Usługa Abonamentowa, to dotycząca jej Umowa Produktowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym:
    • przez KLIENTA – gdy AGENCJA świadczy Usługę Abonamentową z naruszeniem prawa, dobrych obyczajów lub mającym zastosowanie regulaminami portali;
    • przez KLIENTA – gdy wystąpią ku temu ważne powody w rozumieniu art. 746 §3 kc;
    • przez AGENCJĘ – gdy KLIENT zalega z zapłatą wynagrodzenia abonamentowego za przynajmniej jeden pełny okres rozliczeniowy.
  • Oświadczenie KLIENTA o rozwiązaniu Umowy Produktowej ze skutkiem natychmiastowym w trybie art. 746 §3 kc powinno, pod rygorem jego nieważności, zawierać wskazanie ważnych ku temu powodów, a także przytaczać uzasadniające je okoliczności faktyczne.
  • Przed złożeniem oświadczenia o rozwiązaniu Umowy Produktowej ze skutkiem natychmiastowym STRONA naruszająca jej warunki powinna zostać wezwana do usunięcia naruszenia w terminie siedmiu (7) dni od otrzymania wezwania, chyba że Umowa Produktowa przewiduje inny termin na skierowanie tego wezwania.

§14 Podwykonawcy

  • Przy wykonywaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych AGENCJA może korzystać z podwykonawców.
  • AGENCJA odpowiada za działania lub zaniechania swoich podwykonawców jak za własne.
  • AGENCJA zobowiąże swoich podwykonawców do zachowania poufności przekazywanych im informacji w zakresie odpowiadającym swojemu zobowiązaniu w stosunku do KLIENTA.

§15 Wynagrodzenie

  • Wynagrodzenie AGENCJI zostanie powiększone o podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu wystawienia faktury, a która to stawka w dniu zawarcia umowy wynosi 23%.
  • Warunkiem zapłaty wynagrodzenia przez KLIENTA jest dostarczenie przez AGENCJĘ faktury VAT z terminem płatności ustalanym każdorazowo w Umowie Produktowej, a także w warunkach wykonania Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Wynagrodzenie płatne będzie na rachunek bankowy AGENCJI wskazany w fakturze VAT.
  • Za datę płatności STRONY uznają zaksięgowanie przelewu wynagrodzenia na rachunku bankowym AGENCJI.
  • AGENCJA może uzależnić wydanie Projektu lub Prac Jednorazowych od przystąpienia przez STRONY do sporządzenia protokołu jego odbioru. W przypadku protokolarnego odbioru Projektu przez KLIENTA przyjmuje się, że stanowi on dowód spełnienia przez AGENCJĘ wzajemnego świadczenia niepieniężnego w rozumieniu art. 485 §21 kpc.

§16 Wynagrodzenie abonamentowe

  • Wynagrodzenie abonamentowe ma charakter powtarzalny. Cykle w jakich płatne będzie wynagrodzenie abonamentowe określa Umowa Produktowa.
  • Do wynagrodzenia abonamentowego stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu o wynagrodzeniu.
  • AGENCJA zachowuje prawo do wynagrodzenia abonamentowego, jeżeli z winy KLIENTA nie może świadczyć Usługi Abonamentowej w całości lub w części, a w szczególności, gdy:
    KLIENT nie wykonuje swoich obowiązków określonych w Regulaminie lub Umowie Produktowej;
    KLIENT opóźnia się z zapłatą wynagrodzenia abonamentowego, a AGENCJA złożyła KLIENTOWI oświadczenie o wstrzymaniu się ze świadczeniem Usługi Abonamentowej;
    KLIENT uniemożliwił AGENCJI świadczenie Usługi Abonamentowej poprzez zmianę Danych Dostępowych do systemów teleinformatycznych niezbędnych dla jej świadczenia.
  • Wynagrodzenie abonamentowe z tytułu wykonania Usługi Abonamentowej będzie podlegać waloryzacji.
  • Podstawą waloryzacji wynagrodzenia abonamentowego będzie średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszany w formie komunikatu w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Wynagrodzenie abonamentowe będzie waloryzowane o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli zgodnie z treścią komunikatu w stosunku do roku ubiegłego nastąpił wzrost cen.
  • Określenie nowej wysokości wynagrodzenia abonamentowego w drodze jego waloryzacji nie wymaga dla swojej ważności zachowania formy aneksu do umowy na wykonanie Usługi Abonamentowej.
  • AGENCJA zawiadomi o dokonaniu waloryzacji wynagrodzenia abonamentowego za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając KLIENTOWI:
    • link do opublikowanego Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem;
    • nową wysokość wynagrodzenia abonamentowego po dokonanej waloryzacji;
    • termin od jakiego będzie naliczane wynagrodzenia abonamentowe w nowej wysokości.
  • Nowa wysokość wynagrodzenia abonamentowego obowiązuje STRONY począwszy od miesiąca następującego po tym, w którym KLIENT otrzymał od AGENCJI zawiadomienie o dokonaniu jego waloryzacji.
  • Waloryzacja wynagrodzenia abonamentowego będzie następować w każdym roku obowiązywania umowy, począwszy od roku następującego po tym, w którym STRONY zawarły umowę na wykonanie Usługi Abonamentowej.

§17 Licencje od osób trzecich

  • AGENCJA będzie wykonywać Usługę Abonamentową, Projekt, Prace Dodatkowe lub Prace Jednorazowe z wykorzystaniem własnego oprogramowania i sprzętu.
  • AGENCJA nie przeniesie na KLIENTA autorskich praw majątkowych do treści, narzędzi, plug-inów (wtyczek) lub innych programów, które posłużyły do wykonania Strony Internetowej zgodnie z postanowieniami licencji na ich wykorzystanie (w szczególności: licencje typu Open Source, Creative Commons i GPLv2). W zakresie tych treści przyjmuje się, że z chwilą ich wydania KLIENTOWI ten korzysta z nich na zasadach określonych we właściwych dla nich warunkach licencji udzielonych przez ich twórców.
  • AGENCJA, za uprzednią zgodą i na koszt KLIENTA, może nabyć utwory lub licencje, a także zlecić wykonanie tłumaczeń na cele związane z wykonaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych. KLIENT zwróci AGENCJI poniesione przez nią koszty na podstawie rachunków lub faktur dokumentujących nabycie praw lub zlecenie prac.

§18 Portfolio

  • KLIENT, z wyłączeniem informacji objętych zobowiązaniem do zachowania poufności, wyraża AGENCJI zgodę na prezentowanie w jej portfolio:
    • treści powstałych w wykonaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych;
    • przebiegu wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych i osiągniętych w ich toku rezultatów.
  • Z chwilą zapłaty całości wynagrodzenia należnej z tytułu wykonania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych KLIENT udziela AGENCJI nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na prezentowanie w portfolio AGENCJI logotypu KLIENTA oraz Utworu powstałego w wykonaniu Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Za portfolio AGENCJI uważa się jej stronę internetową, profile utrzymywane w portalach społecznościowych lub branżowych, a także publikacje w formie ebooków (case studies).

§19 Reklamacje

  • KLIENT może składać reklamacje:
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres bok@honads.pl;
    • za pośrednictwem poczty tradycyjnej – na adres AGENCJI podany w komparycji umowy.
  • Reklamacja powinna zawierać:
    • dane identyfikujące KLIENTA;
    • zwięzłe określenie przedmiotu reklamacji;
    • zwięzłe określenie oczekiwań KLIENTA co do sposobu załatwienia reklamacji przez AGENCJĘ;
    • inne informacje, które KLIENT uzna za przydatne przy rozpoznawaniu reklamacji.
  • KLIENT zobowiązany jest współdziałać z AGENCJĄ w celu umożliwienia mu sprawnego rozpoznania reklamacji.
  • Po otrzymaniu reklamacji AGENCJA:
    • niezwłocznie przystąpi do rozpatrywania reklamacji;
    • zwróci się do KLIENTA o dalsze informacje i wyjaśnienia, jeżeli będzie to konieczne do prawidłowego rozpoznania reklamacji;
    • przystąpi do oględzin wad i usterek zgłoszonych przez KLIENTA.
  • Na podstawie ustalonego przez siebie stanu faktycznego AGENCJA może:
    • uwzględnić reklamację w całości i spełnić świadczenie którego żąda KLIENT lub świadczenie ekwiwalentne na które KLIENT wyraził zgodę;
    • uwzględnić reklamację w części i częściowo spełnić świadczenie którego żąda KLIENT wskazując jednocześnie na przyczyny i podstawy dla których nie mógł uwzględnić reklamacji w całości;
    • nie uwzględnić reklamacji wskazując przyczyny i podstawy dla których nie mogła uwzględnić reklamacji w całości ani w części;
    • wystąpić do KLIENTA z propozycją zawarcia ugody jeżeli okoliczności sprawy nasuwają istotne wątpliwości co do zasadności stanowisk obydwóch.
  • W odpowiedzi na reklamację AGENCJA przedstawia KLIENTOWI swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem.
  • Brak odpowiedzi AGENCJI na reklamację KLIENTA nie oznacza jej uznania w całości ani w części. AGENCJA powinna jednak zawiadomić KLIENTA o nowym terminie rozpatrzenia jego reklamacji.

§20 Poufność

  • AGENCJA zobowiązana jest do zachowania poufności informacji.
  • Poufnością informacji objęte są wszelkie informacje, materiały i dane jakie AGENCJA uzyskała w trakcie wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a także prowadzenia negocjacji, niezależnie od formy ich utrwalenia czy jego braku, chyba że ich rozpowszechnianie wynika z charakteru materiałów albo objęte jest wolą i porozumieniem STRON (treści przeznaczone do rozpowszechniania lub treści publikowane w portfolio).
  • AGENCJA zobowiązana jest do zachowania poufności przez cały okres współpracy, a także przez trzydzieści sześć (36) miesięcy po jej zakończeniu za co uważa się wykonanie, rozwiązanie lub wygaśnięcie ostatniej Umowy Produktowej.
  • W przypadku naruszenia obowiązku zachowania poufności AGENCJA będzie zobowiązana do naprawienia wyrządzonej KLIENTOWI szkody na warunkach ogólnych.

§21 Siła wyższa

  • Za wystąpienie siły wyższej STRONY w szczególności będą uznawać:
    • zmianę przepisów krajowych lub zagranicznych;
    • wydanie lub niewydanie stosownych decyzji przez organy administracji publicznej w kraju lub za granicą;
    • stany klęski żywiołowej;
    • konflikty zbrojne;
    • zamieszki i strajki;
    • zamachy stanu;
    • stany zagrożenia epidemiologicznego;
    • oraz wszelkie działania organów i służb państwowych mające na celu zapobieganie lub usuwanie skutków tych zdarzeń.
  • Za wystąpienie siły wyższej STRONY nie będą w szczególności uznawać:
    • zdarzeń, których wystąpienie spowodowane było rażącym niedbalstwem lub umyślnym działaniem drugiej STRONY;
    • zdarzeń stanowiących element normalnego ryzyka gospodarczego (zatory płatnicze, brak środków finansowych);
    • zdarzeń, których wystąpienie powoduje, że wykonanie przez STRONĘ jej obowiązków umownych jest utrudnione w stopniu jedynie ponadprzeciętnym.
  • Każda ze STRON, której możliwość wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych zostanie zakłócona przez działanie siły wyższej, jest zobowiązana niezwłocznie powiadomić o tej okoliczności drugą STRONĘ, chyba że jest to niemożliwe na skutek działania tejże siły wyższej. Powiadomienie powinno wskazywać na rodzaj występującej siły wyższej oraz określać sposób, w jaki zdarzenie to uniemożliwia lub w sposób nadzwyczajny utrudnia wykonywanie swoich obowiązków umownych.
  • Wystąpienie siły wyższej nie zwalnia żadnej ze STRON z jej zobowiązań wynikających z Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a po ustąpieniu siły wyższej STRONY niezwłocznie wznowią ich wykonywanie.
  • W przypadku wystąpienia siły wyższej każda ze STRON może wstrzymać się z wykonaniem swoich obowiązków umownych w całości lub w części. W takim przypadku termin umowny na spełnienie świadczenia pieniężnego lub niepieniężnego ulega przedłużeniu o czas działania siły wyższej, a druga STRONA nie może domagać się naprawienia ewentualnej szkody wynikłej z tej przyczyny, a w szczególności domagać się zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.

§22 Roszczenia osób trzecich

  • AGENCJA, otrzymawszy od KLIENTA zawiadomienie o związanym z wykonywaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych roszczeniu osoby trzeciej lub o wytoczeniu przeciwko KLIENTOWI powództwa, zobowiązana jest podjąć wszelkie działania mające na celu obronę interesów majątkowych i niemajątkowych KLIENTA.
  • Jeżeli w związku z wykonaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych osoba trzecia wystąpi przeciwko KLIENTOWI z roszczeniem majątkowym lub niemajątkowym, KLIENT zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym roszczeniu AGENCJĘ i udostępnić jej wszelkie informacje o przyczynach oraz przebiegu sporu, a w szczególności umożliwić AGENCJI zapoznanie się z pismami i korespondencją elektroniczną dotyczącymi tego roszczenia.
  • Jeżeli w związku z wykonaniem Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych osoba trzecia wystąpi przeciwko KLIENTOWI na drogę sądową, KLIENT zobowiązany będzie złożyć wniosek, o którym mowa w art. 84 kpc i umożliwić AGENCJI przystąpienie do sprawy sądowej w charakterze interwenienta ubocznego po stronie KLIENTA.

§23 Doręczenia

  • Osoby wskazane w umowie jako przedstawiciele STRON są umocowane do dokonywania wszelkich czynności związanych z wykonywaniem praw i obowiązków wskazanych w Regulaminie oraz dotyczących Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a w szczególności do składania i przyjmowania oświadczeń woli.
  • Osoby wskazane jako koordynatorzy są umocowane tylko do dokonywania ustaleń w zakresie bieżącego wykonywania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • STRONY zobowiązują się do niezwłocznego zawiadomienia drugiej STRONY o zmianie powyższych danych pod rygorem uznania za skuteczne:
    • doręczeń dokonanych z wykorzystaniem dotychczasowych danych;
    • ustaleń poczynionych przez dotychczasowych koordynatorów;
    • czynności prawnych dokonanych przez dotychczasowych przedstawicieli;
    • oświadczeń woli złożonych dotychczasowym przedstawicielom.

§24 Dane osobowe

  • AGENCJA informuje w trybie art. 13 RODO, że:
    • administratorem danych osobowych KLIENTA jest AGENCJA (dane administratora jak w komparycji umowy);
    • w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych KLIENT może skontaktować się z AGENCJĄ z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w Regulaminie;
    • dane osobowe KLIENTA będą przetwarzane w celu realizacji Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych;
    • dane osobowe KLIENTA będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania Usługi Abonamentowej, Projektu, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych, a także do rozpoznania ewentualnych roszczeń KLIENTA związanych z tymi umowami;
    • dane osobowe KLIENTA nie podlegają decyzjom, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, w rozumieniu art. 22 RODO;
    • podstawą prawną przetwarzania danych osobowych KLIENTA przez AGENCJĘ jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    • odbiorcami danych KLIENTA będą wyłącznie podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu AGENCJI jako administratora;
    KLIENT ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz możliwości ich poprawienia, sprostowania, złożenia żądania o ograniczenie ich przetwarzania oraz o ich przeniesienie, a także – w przypadkach przewidzianych prawem – prawo do żądania usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
    KLIENT ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) w przypadku, gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO.
  • Podanie danych osobowych przez KLIENTA jest warunkiem składania Zamówień
  • Konsekwencją niepodania danych osobowych przez KLIENTA jest brak możliwości składania Zamówień
  • W przypadku KLIENTÓW będących osobą prawną postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się do członków jej organów.

§25 Forma czynności prawnych

  • Zawarcie, zmiana lub rozwiązanie Umowy Produktowej muszą być dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej – pod rygorem nieważności, chyba że Regulamin stanowi inaczej.
  • Zawarcie, zmiana lub rozwiązanie Umowy Produktowej muszą być dokonane z zachowaniem Formy Dokumentowej – pod rygorem nieważności, jeżeli oferta tak stanowi.
  • Wezwania, zawiadomienia, wypowiedzenia, zgody i inne oświadczenia określone w Regulaminie lub Umowie Produktowej muszą być dokonane za pośrednictwem poczty elektronicznej – pod rygorem nieważności.
  • Złożenie lub przyjęcie oferty na wykonanie Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych być dokonywane w dowolnej formie, a w szczególności z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej.
  • Pozostałe czynności i ustalenia STRON mogą być dokonywane w dowolnej formie, a w szczególności z wykorzystaniem poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej.

§26 Zmiany umowy

  • STRONY mogą na bieżąco zmieniać warunki Umowy Produktowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych.
  • Wszelkie ustalenia STRON modyfikujące warunki Umowy Produktowej, Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych mogą następować w dowolnej, wybranej przez STRONY formie, ale poczynione zmiany będą uważane za skuteczne jedynie pod warunkiem, że:
    AGENCJA prześle KLIENTOWI e-mail zawierający podsumowanie dokonanych ustaleń i modyfikacji wraz z wyraźną prośbą o ich zaakceptowanie (dalej „E-MAIL PODSUMOWUJĄCY”);
    KLIENT w odpowiedzi na E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO jednoznacznie potwierdzi wyszczególnione przez AGENCJĘ zmiany i modyfikacje.
  • KLIENT nie może potwierdzić E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO jedynie częściowo lub zastrzeżeniem zmian.
    W takim przypadku poczynione zmiany i zastrzeżenia uważa się za bezskuteczne. W razie potrzeby STRONY przystąpią do negocjacji, a po ich zakończeniu AGENCJA prześle KLIENTOWI nowego E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO.
  • Wydruk z E-MAILA PODSUMOWUJĄCEGO i jego potwierdzenia przez KLIENTA staje się załącznikiem do Umowy Produktowej, a także elementem warunków Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych bez potrzeby sporządzania do aneksu.
  • Wszystkie zmiany Umowy Abonamentowej lub Projektu dokonywane z pominięciem powyższego trybu wymagają zachowania przez STRONY Formy Dokumentowej pod rygorem ich nieważności.
  • Wszystkie zmiany warunków Prac Dodatkowych lub Prac Jednorazowych mogą być dokonywane z pominięciem powyższego trybu, ale powinien on zostać zachowany, jeżeli jedna ze STRON domaga się sporządzenia e-maila podsumowującego.

§27 Postanowienia końcowe

  • Jako prawo właściwe dla wszystkich swoich stosunków zobowiązaniowych zawartych na podstawie Regulaminu STRONY wskazują prawo polskie.
  • Wszystkie ewentualne sprawy sporne STRONY będą się starały rozwiązać na drodze polubownej, a w razie gdy porozumienia takiego nie da się osiągnąć, spór rozstrzygać będzie właściwy rzeczowo i miejscowo sąd powszechny właściwy dla AGENCJI.

Szosa Bydgoska 60A

+48 780 600 518

bok@honads.pl

9.00 – 17.00

Szosa Bydgoska 60A

+48 780 600 518

bok@honads.pl

9.00 – 17.00

Ustawienia cookie