Jak zweryfikować firmę na Facebooku?
Weryfikację firmy w serwisie Meta polecamy każdemu, choć nie każdy podmiot tego wymaga. Przydatna na poziomie agencyjnym oraz w firmach emitujących reklamy szczególnej kategorii (kredyty, zatrudnienie, nieruchomości, tematy społeczne, wyborcze lub polityczne). Poniżej wyjaśniamy jak i po co zweryfikować firmę na Facebooku?
Poniżej parę słów o tym jak i po co weryfikować firmę na Facebooku.
Żeby uzyskać dostęp do niektórych produktów firma Meta, należy przeprowadzić weryfikację. Ten proces zapewnia serwisowi potwierdzenie, że Twoje konto należy do prawdziwej firmy lub organizacji.
Dzięki weryfikacji firmy poświadczasz, że:
- Twoja firma jest podmiotem prawnym.
- Jesteś upoważnionym przedstawicielem swojej firmy.
Po co zweryfikować firmę na Facebooku?
Krótko mówiąc: weryfikacja zwiększa wiarygodność Twojej firmy w serwisie Meta. Zyskujesz wówczas możliwość emisji reklam szczególnej kategorii (oczywiście do tego musisz spełnić jeszcze parę wymagań, więcej o tym TUTAJ.
Możesz ubiegać się także o status Meta Business Partner, dzięki któremu otrzymasz dostęp do przydatnego panelu zgłoszeń do supportu, szkolenia, pomoc, raporty analityczne oraz inne benefity. Przeczytaj więcej na ten temat TUTAJ. Status partnera Facebooka otrzymują firmy, które zostały sprawdzone przez Meta pod kątem umiejętności i usług technicznych oraz wyjątkowych zdolności wspomagania firm w rozwoju. Jako HonAds posiadamy ten status, także jeśli szukasz zaufanego partnera do rozwoju Twojej marki na Facebooku, to poznaj nasz team i napisz do nas!
Uwaga: należy odróżnić weryfikację menadżera firmy od oznaczenia potwierdzającego weryfikację profilu, tzn. potwierdzenia tożsamości i oznaczenia potwierdzającego weryfikację na Instagramie (niebieski znaczek ✓ obok nazwy profilu). W przypadku weryfikacji firmy nie otrzymasz oznaczenia potwierdzającego weryfikację.
Co daje weryfikacja firmy na Fecebooku?
Przede wszystkim zyskujesz dostęp do pewnych produktów Mety, do których należą m.in.
- Możliwość dołączenia do programu Meta Business Partners (MBP).
- Gry błyskawiczne. Wszyscy deweloperzy gier błyskawicznych muszą także przejść weryfikację aplikacji oraz ukończyć procedurę weryfikacji firmy.
- Indeks stron z informacjami. Wydawcy zainteresowani zarejestrowaniem strony w indeksie stron z informacjami muszą najpierw zweryfikować firmę.
- API WhatsApp Business. Gdy utworzysz konto WhatsApp Business, konieczne może być zweryfikowanie firmy.
- Transparentność strony. Aby wyświetlić, kto jest odpowiedzialny za Twoją stronę, musisz najpierw zweryfikować swoją firmę.
Jak przeprowadzić proces weryfikacji?
Aby przeprowadzić weryfikację firmy, musisz być administratorem. Weryfikacja odbywa się w zakładce Ustawienia firmowe -> Centrum zabezpieczeń.
Przed rozpoczęciem procesu weryfikacji musisz zweryfikować dostęp użytkowników (uruchomienie uwierzytelniania dwuetapowego u administratorów) oraz wyznaczyć przynajmniej jednego administratora rezerwowego.
Podczas weryfikacji Meta może poprosić Cię o:
Weryfikację tożsamości. W określonych sytuacjach, na przykład wtedy, gdy początkowo weryfikacja Twojej firmy nie była możliwa.
Przesłanie dodatkowych informacji, np, dokumentacji, na przykład świadectwa rejestracji firmy lub zezwolenia na prowadzenie działalności.
TUTAJ dowiesz się krok po kroku, jak przeprowadzić weryfikację firmy na Facebooku.