www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

Reklama YouTube Ads – Kampanie reklamowe wideo

Kampanie wideo dają możliwość emisji reklam przed filmami, w trakcie i po filmach na YouTube oraz na stronach internetowych i aplikacjach partnerów Google. Poznaj Kampanie reklamowe wideo, ich rodzaje, zalety i cele. Dowiedz się, czym charakteryzuje się reklama YouTube Ads.

Zalety kampanii reklamowych wideo

  • realizacja celów: za pośrednictwem kampanii wideo możemy zwiększyć ruch na stronie www, sprzedaż w witrynie oraz świadomość marki;
  • precyzyjne targetowanie: kampanie wideo dają precyzyjną możliwość docierania do odbiorców. Możemy emitować reklamę użytkownikom, którzy oglądają wskazany przez nas film, kanał, a nawet tym, którzy wyszukiwali określone frazy w wyszukiwarce Google;
  • pomiar efektywności: tak jak w przypadku innych kampanii realizowanych za pośrednictwem systemu Google Ads, możemy szczegółowo mierzyć efektywność kampanii.

Rodzaje reklam wideo 

  • Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia: po 5 sekundach użytkownik może je pominąć;
  • Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia: nie możliwości pominięcia tej reklamy. Nie może trwać dłużej niż 15 sekund;
  • Bumpery reklamowe: nie ma możliwości pominięcia tej reklamy. Reklama może trwać maksymalnie 6 sekund. Umożliwiają dotarcie do większej liczby klientów. Wykorzystywane przy budowie świadomości marki jako krótki, zapadający w pamięć przekaz wideo;
  • Reklamy wideo In-Feed: co jest istotne, to wyświetlają się tylko w YouTube i docierają do użytkowników w miejscach, w których sprawdzają oni treści. Po kliknięciu w reklamę pojawi się ona na stronie odtwarzania lub też stronie kanału;
  • Reklamy Out-Stream: wyświetlają się w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google. Reklamy dostępne tylko na urządzeniach mobilnych i tabletach.

Jakość kreacji w kampaniach YouTube Ads

Reklamy i kreacje w YouTube muszą być zgodne z zasadami reklamowymi Google. Podczas tworzenia materiału reklamowego warto postępować zgodnie ze wskazówkami wskazanymi pod tym linkiem, ponieważ zwiększy to szansę dotarcia do większej grupy odbiorców.

Łączenie usług: łączenie kanałów w YouTube z kontami Google Ads

Połączenie kanału na YouTube z kontem Google Ads daje ogromne możliwości. Pozwala wyświetlać reklamy z systemu reklamowego Google na podstawie danych dotyczących interakcji z filmami na połączonym kanale YouTube. W ten sposób powstaje reklama YouTube Ads.

Ciekawostka: Możesz połączyć maksymalnie 10 tys. kanałów w YouTube z 1 kontem Google Ads oraz maksymalnie 300 kont Google Ads z 1 kanałem w YouTube.

Łączenie kanału YouTube z kontem Google Ads

  • Zaloguj się na konto Google Ads.
  • Kliknij ikonę klucza (narzędzia) w prawym górnym rogu panelu Google Ads.
  • W sekcji „Konfiguracja” kliknij „Połączone konta”.
 

Łączenie konta YouTube z Google Ads

 
  • W sekcji „YouTube” kliknij „Szczegóły” .
 

Łączenie konta YouTube z Google Ads

  • Kliknij znak plusa.
    • Jeśli po raz pierwszy łączysz kanał YouTube z kontem Google Ads, kliknij Dodaj kanał.
  • W oknie „Łączenie kanału YouTube” wyszukaj kanał albo wpisz jego adres URL.
  • Wykonaj jedną z tych czynności:
    • Jeśli jesteś właścicielem kanału, wybierz opcję “Ten kanał należy do mnie” i kliknij „Przejdź do YouTube”.
    • Jeśli kanał YouTube nie należy do Ciebie:
      • Wybierz opcję „Ten kanał należy do kogoś innego” i podaj adres e-mail właściciela.
      • Aby zweryfikować e-mail, który zostanie wysłany do właściciela kanału, kliknij strzałkę w dół obok opcji „Wyświetl wiadomość z prośbą”.
      • Kliknij „Wyślij prośbę”. Kanał zostanie połączony z Twoim kontem Google Ads po zaakceptowaniu prośby przez właściciela kanału YouTube.

Dodawanie kanału YouTube

Podtypy kampanii wideo YouTube Ads

Podtyp kampanii określa, w jaki sposób możemy docierać do użytkowników, gdzie zamierzamy prowadzić kampanię i z jakich formatów reklam chcemy skorzystać. Ważne: nazwa reklama YouTube Ads nie oznacza, że kampanie reklamowe wiedo, jakie tworzymy za pośrednictwem systemu Google’ wyświetlane są jedynie w serwisie YouTube. Do emisji dochodzi również w witrynach i aplikacjach w sieci reklamowej (znanej też jako sieć partnerów wideo Google).

Sprzedaż, Potencjalni klienci i Ruch w witrynie

  • Zachęcanie do konwersji: ten podtyp kampanii wideo pozwala na optymalizację pod określone przez nas cele.

Rozważanie zakupu produktu danej marki

  • Zwiększenie zainteresowania zakupem: pozwala na zwiększenie zainteresowania oraz zaangażowania w kontekście do Twojej marki lub Twojego produktu.
  • Sekwencja reklam: pomaga opowiadać historię produktu lub marki za pomocą serii reklam emitowanych w określonej kolejności.

Świadomość i zasięg marki

  • Kampanie wideo typu „Zasięg”: pozwala na uzyskanie jak największego zasięgu w danym budżecie reklamowym (wykorzystując bumpery reklamowe, reklamy In-Stream możliwe do pominięcia lub opcjonalnie połączenie obu tych formatów) albo aby docierać do użytkowników z całym swoim przekazem (wykorzystując reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia).
  • Out-Stream: pozwala zwiększyć zainteresowanie marką użytkowników korzystających głównie z urządzeń mobilnych

Sieci reklamowe

To miejsca, w których mogą się pojawiać reklamy. Na przykład:

  • filmy w YouTube, strony kanałów i strona główna YouTube;
  • wyniki wyszukiwania YouTube;
  • witryny i aplikacje w sieci reklamowej (znanej też jako sieć partnerów wideo Google);

Wiesz już podstawy na temat YouTube Ads. Jeśli masz wątpliwości, czy taki tym kampanii będzie odpowiedni dla Twojego biznesu, skontaktuj się z nami. Doradzimy.

HonAds – Twoja Agencja Social Media & Google Ads – Toruń

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści