www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl
Podstawy reklam na Facebooku

Reklama w social mediach - poznaj podstawy

Na drodze przedsiębiorców stoi dzisiaj wiele wyzwań. Niezmiennie na szczycie tej listy znajduje się konieczność wybierania odpowiednich kanałów promocyjnych. W erze tzw. starych mediów reklama działała w bardziej przypadkowy sposób. Dzięki współczesnym zdobyczom technologii docieranie do odpowiednich odbiorców jest znacznie prostsze. Rozpoczynasz swoją przygodę z reklamą online? Mamy coś dla Ciebie! Oto mini poradni: Reklama w Social Mediach – Poznaj Podstawy!

Nie dość, że dysponujemy takimi narzędziami jak Google Analytics, Semstorm czy Senuto, to nawet media społecznościowe udostępniają nam szczegółowe dane dotyczące naszych aktywności. Niezależnie od tego, czy jest to zwykły post na Facebooku, czy sponsorowane zdjęcie opublikowanie na Instagramie. Dostęp do rozbudowanej analityki ułatwia nam sprawne tworzenie kampanii planowanych nawet na kilka miesięcy w przód.

Media społecznościowe – dlaczego warto się w nich reklamować

Wielu przedsiębiorców wciąż nieufnie spogląda w kierunku promowania działalności swojej firmy w mediach społecznościowych. O ile jeszcze kampanie na Facebooku przyjęły się jako alternatywa (lub cenne uzupełnienie) działań prowadzonych w obszarze Google Ads, o tyle takie aplikacje jak Instagram czy Tik Tok wciąż nie są w pełni wykorzystywane przez usługodawców. 

Z jednej strony można się dziwić, że tak wygodne rozwiązania zwiększania rozpoznawalności marki spotykają się ze sporą rezerwą, z drugiej jednak – wielu przedsiębiorców nie do końca rozumie trendy panujące w obszarze tych mediów. Specyfika wynikająca z zarządzania swoim kontem na Instagramie czy Tik Toku znacząco odbiega od działań, do których przyzwyczaił nas Facebook – platforma oparta mimo wszystko na komunikacji tekstowej. Chociaż zauważalna jest tendencja rezygnacji z tekstu na rzecz komunikacji audiowizualnej, nie każdy jeszcze wie, jak wykorzystać to w reklamie. 

A dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta. Z tych aplikacji korzysta znaczna większość naszych potencjalnych klientów. Obecnie to nie producent czy dystrybutor poszukuje konsumenta, tylko na odwrót. To klienci podejmują decyzję, z jaką firmą nawiążą współpracę, który z usługodawców najbardziej odpowiada ich preferencjom. Współczesny klient rzadko kiedy kieruje się względami praktycznymi. Najczęściej wybiera właśnie tę firmę, którą lepiej zna – w myśl psychologicznej zasady, że to, co znane kojarzy się z bezpieczeństwem i rzetelnością. Obecność w mediach społecznościowych to więc sposób na docieranie do coraz większej liczby odbiorców. 

 

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści