www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

Jaka jest skuteczna reklama? Przede wszystkim musi zostać momentalnie zrozumiana i wywoływać pozytywne skojarzenie. Już te dwa elementy powodują, że komunikat promocyjny zostanie pozytywnie odebrany, co naturalnie przekłada się na sukces kampanii. Na pierwszy rzut oka widać, że liczy się przede wszystkim dobry pomysł i nawiązywanie do popularnych eventów czy informacji. W marketingu zwykle powinniśmy kierować się zasadą „im mniej, tym lepiej”, nie zagęszczajmy zatem przekazu. Nie da się ukryć, że specyfika Instagrama czy Tik Toka ułatwia tworzenie takich reklam. 

Nie znaczy to oczywiście, że należy rezygnować z Facebooka, co to, to nie. Chodzi tutaj o sposób konsumowania treści przez użytkowników aplikacji. O ile osoba przeglądająca posty  na Facebooku chętnie zatrzyma się przy nawet dłuższym wpisie (jeśli będzie on wzbogacony o interesującą, przykuwającą wzrok grafikę), o tyle na Instagramie nikogo nie zainteresuje obszerny tekst. Tutaj uwaga konsumenta skupia się wyłącznie na bodźcach wizualnych. Właśnie dlatego istotne jest, aby treści przygotowywane na różne media były od siebie odmienne. Na Facebooku to tekst wspiera się grafiką, na Instagramie rzecz ma się całkowicie na odwrót. 

Estetyczna fotografia lub grafika okraszona kilkoma hasłowymi słowami w zupełności wystarczy, aby wpłynąć na odbiorcę. Właśnie dlatego tak istotne jest, aby operować na skojarzeniach i nawiązaniach. Dzięki temu nasza marka będzie wartościowana pozytywnie, co ułatwi konsumentowi wybór podczas zakupów. Powtórzmy – na decyzję klienta wpływa najczęściej nie jakość oferowanych produktów, ale właśnie pozytywne skojarzenie. Zadbajmy więc o to. Media społecznościowe nadają się do tego rewelacyjnie. 

Tik Tok w służbie marketingu

Tik Tok nieco wyróżnia się na tle poprzednich mediów. Wynika to z tego, że jest to jedyna aplikacja polegająca na nagrywaniu kilkusekundowych materiałów wideo, wymaga więc nieco innego podejścia. Tik Tok opiera się na tzw. viralach, a więc klipach, które rozsyła się do znajomych. Tym sposobem cała sieć nowych konsumentów tworzy się w zasadzie sama. Warunek jest jeden – film mus być zabawny lub interesujący. Wymaga to naturalnie obserwacji i przewidywania trendów. Nie jest to jednak na tyle skomplikowane, jak się może pozornie wydawać. 

Chociaż Tik Tok w środowisku osób podchodzących z dystansem do mediów społecznościowych nie budzi entuzjastycznych skojarzeń, to wystarczy spojrzeć na liczbę pobrań aplikacji w sklepie Google Play oraz App Store. Szybko przekonamy się wtedy, że potencjał aplikacji jest nieoceniony. 

Coraz więcej firm decyduje się na zakładanie kont na Tik Toku, a działy marketingowe prześcigają się w ciekawych pomysłach na materiały wideo. Warto więc zastanowić się, co my możemy zrobić, aby skorzystać z tej fali wznoszącej. 

Media społecznościowe to nie jest, jak często się myśli, istotny aspekt działań marketingowym. Jest on wręcz kluczowy. Poprzez dywersyfikację kanałów komunikacji z potencjalnymi konsumentami zwiększamy szansę na pozyskanie nowych klientów. Bez dwóch zdań zwiększamy też świadomość istnienia naszej marki i tworzymy jej wizerunek jako współczesnego, rozumiejącego trendy przedsiębiorstwa.

×

Spis treści