www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl
Bezpłatne narzędzia do analizy słów kluczowych

Bezpłatne narzędzia do analizy słów kluczowych

Dążąc do poprawy wyników, konieczne jest zaopatrzenie się w narzędzia do analizy słów kluczowych, które nie zwiększą generowanych przez nas kosztów. Na szczęście w przypadku poszukiwań tzw. keywordów, które pomogą nam w lepszej optymalizacji, mamy do dyspozycji kilka darmowych i efektywnych narzędzi. Poznaj te, dzięki którym osiągniesz najlepsze efekty, w tym niezbędny zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych planer, o którym więcej dowiesz się z naszego artykułu.

Jak brzmi definicja słowa kluczowego?

W tym artykule opowiem o bezpłatnych narzędziach do analizy słów kluczowych, ale najpierw powiedzmy sobie, czym jest to ‘słowo kluczowe’. 

Słowa kluczowe to wyrażenie, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę internetową (np. Google), by odnaleźć interesujący ich temat lub potrzebne informacje. Google Ads to system reklamowy, który sprawia, że  słowa te wyzwalają emisję reklamy dopasowaną do wyszukiwanych treści.

Możemy wyszczególnić kilka intencji, zgodnie z którymi użytkownik zadaje pytanie wyszukiwarce Google:

  • zapytania brandowe – ściśle związane z marką (np. nazwa firmy, opinie o firmie);
  • short tail – słowa kluczowe, jedno lub dwu wyrazowe, które nie określają precyzyjnie poszukiwanego tematu;
  • long tail – szczegółowe zapytanie precyzyjnie określające to, czego szuka użytkownik.

W jaki sposób możemy znaleźć słowa kluczowe, aby tworzyć skuteczne reklamy w sieci wyszukiwania? Istnieją bezpłatne narzędzia, które nam to umożliwią.

Narzędzia to analizy słów kluczowych

1. Planer słów kluczowych

Najpopularniejsze narzędzie do analizy słów kluczowych to właśnie planer słów kluczowych. Dzięki niemu możemy przeanalizować wskazane przez nas hasła, ale i znaleźć nowe, podobne frazy. Jeżeli chcemy skorzystać z planera słów kluczowych, musimy mieć konto Google Ads.

2. Answer The Public

Pozwala nam sprawdzić dokładne zapytania użytkowników dla konkretnego słowa kluczowego.

3. Keywordtool.io 

Jedna z lepszych alternatyw dla Planera słów kluczowych. Możemy z łatwością uzyskać słowa kluczowe z takich serwisów jak: Google, YouTube, Bing, Amazon, eBay, App Store, Instagram, Twitter i wiele innych. Narzędzie dostępne jest w języku polskim.

4. KWFinder 

Kolejna dobra alternatywa dla Planera słów kluczowych. Wskazuje wszystkie dane do analizy takie jak: trend, średnią stawkę CPC oraz konkurencyjność. Bardzo czytelny interface. Pozwala sprawdzić statystyki.

5. Google Trends

Trendy popularności produktów i usług to w wielu branżach bardzo istotny element. Narzędzie to pozwala na przygotowanie strategii na cały rok, zaplanowanie kampanii reklamowych oraz akcji specjalnych. Umożliwia nam również wyświetlać zapytania związane z danym słowem kluczowym. 

Jak działa planer słów kluczowych?

Pochylmy się nad Planerem słów kluczowych, ponieważ to tego narzędzia będziesz najczęściej używał do konfiguracji reklamy w Google. 

Istnieje ogromna ilość odmian i kombinacji haseł, które użytkownicy mogą wpisać do wyszukiwarki. Planer pozwala na sprawdzenie jakości każdego z nich.

 

Planer Słów Kluczowych Google
Planer Słów Kluczowych Google

 

Gdy zaczynamy korzystać z planera mamy 2 opcje do wyboru:

  • Poznaj nowe słowa kluczowe: w tym miejscu możemy wpisać słowo kluczowe lub adres strony internetowej, a system podpowie nam pomysły na nowe frazy.
  • Poznaj liczbę wyszukiwać i prognozy: tutaj możemy wpisać naszą listę słów kluczowych i uzyskać informację o szacowanej liczbie wyświetleń, liczbie kliknięć oraz CTR, a nawet liczbie konwersji (o ile wskażemy współczynnik konwersji).

Bardzo istotnym elementem jest zastosowanie odpowiednich filtrów. Te dostępne to:

  • lokalizacja;
  • język;
  • konkurencja;
  • udział w wyświetleniach

i wiele innych…

Dlaczego dobór słów kluczowych jest tak istotny? Czemu korzystać z narzędzi do analizy słów kluczowych?

Słowa kluczowe to istotny element każdego typu kampanii Google Ads. Warto korzystać choćby z tak podstawowego narzędzia, jak planer słów kluczowych. Nawet w sieci reklamowej Google możesz kierować kampanie reklamowe do odbiorców, którzy w ostatnim czasie szukali określonych fraz w wyszukiwarce. Pozwolą Ci one dotrzeć do użytkowników wyszukiwarki Google w najlepszym momencie – gdy szukają produktu, który chcą kupić, a który Ty posiadasz w swojej ofercie.

Dobierz odpowiednie frazy i wyświetlaj reklamy w wyszukiwarce. Nie masz na to czasu i chcesz, żeby ktoś zrobił to za Ciebie? Zadzwoń do nas i umów się na konsultację ze specjalistą od reklam Google Ads.

 

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści