www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl
Obecnie ścierają się ze sobą generacja X, Y, Z, milenialsi i baby boomers. Różnice pokoleniowe są istotne przede wszystkim na rynku pracy, ale należy też pamiętać o ich istotnym wpływie na nawyki zakupowe w sieci.
Nowa generacja to odbiorcy szybcy, wymagający, patrzący na ręce – wywołali już wiele kryzysów mediowych u znanych marek. Millenialści i „zetki” to pokolenie wychowane w dobie internetu, przyzwyczajone do nieograniczonego dostępu do informacji.
„Przeciętny użytkownik social media odwiedza 6 różnych portali społecznościowych w miesiącu i spędza tam średnio dwie i pół godziny.
Nic dziwnego, że platformy takie jak Twitter, Facebook i LinkedIn chcą sprzyjać umacnianiu relacji biznesowych. Niemal 50% social traffic dla stron B2B pochodzi z LinkedIn.”
Na co należy zwrócić uwagę, biorąc pod uwagę nawyki zakupowe nowego pokolenia?
🔹 skrupulatnie opracowany content,
🔹 funkcjonalność strony www / aplikacji,
🔹 maksymalnie uproszczony proces zakupowy,
🔹 transparentność – określony czas dostaw, cennik, itd,
🔹 spójna identyfikacja wizualna,
🔹 konsekwencja w kreowaniu brand story,
🔹 odważne i czytelne komunikaty,
🔹 jasno określone wartości marki,
🔹 nawiązywanie dialogu marka-konsument.
To pokolenie, które nie obawia się wyrażania siebie, chce komunikatów autentycznych i odważnych. Chętnie korzysta z personalizowanych produktów. Nie obawia się utożsamiania się z daną firmą, jeśli jej filozofia jest zgodna z ich stylem bycia. Chętnie wchodzą w dialog z marką, dlatego bardzo ważne jest prowadzenie komunikacji w social mediach – zachęcanie do komentowania, odpisywanie na wiadomości oraz komentarze.
×

Spis treści