www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

Jak zwiększyć zasięgi profilu na Instagramie?

Instagram jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce. Według raportu Digital 2022 z tej aplikacji korzysta ponad 10 mln Polaków i coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie internetowej kariery właśnie tam. Instagram daje możliwości rozwoju w różnych kierunkach, jednak wraz z rosnącą liczbą twórców, nowym trudniej jest się wybić. Z drugiej strony niektórym udaje się osiągnąć zamierzony cel w bardzo krótkim czasie. Od czego to zależy? Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?   

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Krok 1

Digital marketing 

O Instagramie nie możemy zapominać w kontekście digital marketingu. Informacji na temat usług szukamy przecież przede wszystkim w mediach społecznościowych. Chętnie obserwujemy konta ulubionych marek i przedsiębiorstw, zwłaszcza wtedy, gdy na ich profilach możemy znaleźć opisy produktów i usług, nowości, informacje o promocjach itd. Budując zasięgi na Instagramie, mamy szanse na pozyskiwanie obserwatorów, którzy potencjalnie mogą stać się naszymi klientami. Co zrobić, żeby konto naszej marki “rosło”, a internauci chcieli korzystać z naszych usług?  

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Krok 2

Zainteresuj swoją grupę docelową

Zainteresuj swoją grupę docelową. Twórz treści odpowiadające na jej pytania, rozwiązujące jej problemy, dające jej rozrywkę lub wiedzę. Zadbaj o to, aby na profilu Twojej marki nie pojawiały się tylko posty sprzedażowe i reklamowe. Wiadomo, one też są potrzebne, ale nie dają możliwości na nawiązanie kontaktu z obserwatorami. Postaraj się publikować treści, które wzywają do działania. Zdjęcia czy grafiki powinny być przemyślane, a ich opisy trafne, ciekawe i przyciągające uwagę. Zastanów się, na czym zależy Twojej grupie docelowej, co może być dla niej interesujące. Publikując jakościowe i celne posty, masz większe szanse, że wyróżnisz się “tym czymś”, pozyskasz nowych obserwatorów i zatrzymasz ich na dłużej.  

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Krok 3

Daj się poznać i utrzymuj kontakt 

Ludzie lubią wiedzieć, że za daną usługą czy marką stoi człowiek. Pokazywanie produkcji czy pracy “od kuchni” jest ciekawe i wzbudza zainteresowanie. Bardzo ważne jest też utrzymywanie kontaktu ze swoimi odbiorcami. Na czym to polega? W miarę jak najszybciej odpowiadaj na wiadomości i komentarze, dziękuj za dzielenie się opinią (nie tylko pozytywną!), reaguj na udostępnienia Twoich treści. W ten sposób budujesz świadomość marki, dbasz o to, aby kojarzyła się ona pozytywnie, miała opinię otwartej, współpracującej i kontaktowej.  

Jeśli na profilu Twojej marki pojawią się negatywne komentarze – nie panikuj. Są one dla Ciebie kopalnią wiedzy na temat tego, co nie odpowiada Twoim klientom i co możesz zmienić lub ulepszyć. 

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Krok 4

Używaj geolokalizacji 

Dodawanie geolokalizacji do postów również może pomóc Ci w zwiększeniu zasięgów na Instagramie. Użytkownicy poszukują treści/miejsc/usług nie tylko po hasztagach, ale również po konkretnej lokalizacji.  

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Krok 5

Skorzystaj z reklam na Instagramie 

Dzięki korzystaniu z płatnych reklam na Instagramie, Twoje konto stanie się bardziej popularne. Proste narzędzia oferowane przez platformę pomogą Ci w promowaniu postów i dotarciu do nowych obserwatorów. Swoje najskuteczniejsze posty możesz przekształcić w reklamy, a Instagram – na podstawie informacji o twoich odbiorcach – zaproponuje Twoje konto osobom, które mogą być zainteresowane Twoją marką.  

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Krok 6

Wykorzystuj różne możliwości, np. Instagram Reels czy Stories 

Tworzenie Reelsów na Instagramie również pomoże Ci zwiększyć zasięgi. Sprawdź, co aktualnie jest w trendach, podziel się tym, co sprawia, że Twoja marka jest wyjątkowa. Możesz spróbować stworzyć własny trend, który od razu będzie kojarzył się z Twoimi usługami. Pokaż użytkownikom Instagrama, czym się wyróżniasz w humorystyczny i wyluzowany sposób.  

Za pomocą Stories na Instagramie możesz pokazywać swoją pracę czy funkcjonowanie marki, ale też nawiązywać kontakt z obserwatorami. Stories dają możliwość sprawdzenia, czego potrzebują użytkownicy, co chcieliby zobaczyć i czego od Ciebie oczekują. Do tego celu świetnie sprawdzają się m.in. ankiety i okienka z możliwością zadania pytania. Na Stories możesz przedstawić swoich pracowników, przypomnieć obserwatorom jak korzystać z Twoich usług, przypominać o promocjach i nadchodzących nowościach.  

Podsumowanie 

To tylko kilka sposobów na to, jak możesz wykorzystać Instagram do promowania swojej marki i pozyskiwania nowych klientów. Ta platforma oferuje różne narzędzia — jeśli umiejętnie je wykorzystasz — masz większe szanse na osiągnięcie swoich celów. Pamiętaj o regularności i angażowaniu użytkowników do czynnego udziału w tworzeniu Twojej społeczności. Nie poddawaj się, jeśli na początku Twoje działania nie przynoszą oczekiwanych efektów — proces budowania zasięgu może trochę potrwać. Jeśli nie masz na to czasu i chcesz oddać tworzenie contentu i promowanie go w mediach społecznościowych w ręce ekspertów, to zajrzyj TUTAJ i odezwij się do nas!

 

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści