www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

W jaki sposób przygotować dobre opisy produktów?

Jak przygotować opis produktu SEO

Dla sukcesu e-commerce, kluczowe jest odpowiednie przedstawienie Twojego produktu użytkownikowi. W końcu nie ma on możliwości dotknięcia go i dokładnego obejrzenia przed zakupem. Dlatego wszystko, co istotne, musi znaleźć się w opisie.

Dobrze napisany opis produktowy może nie tylko skutecznie zachęcić do kupna, ale zmniejsza też ryzyko, że klient dokona zwrotu, ponieważ produkt nie spełnił jego oczekiwań. Dlatego dzisiaj przyjrzymy się temu zagadnieniu i podpowiemy Wam, jak napisać dobry opis produktu do sklepu internetowego.

Zrozum swoją grupę docelową

Ten punkt to konieczność, nie tylko jeśli chcesz stworzyć dobre opisy, ale w ogóle rozpocząć prowadzenie własnego biznesu – zarówno e-commerce, jak i tradycyjnego. Tylko dobrze wiedząc, czego potrzebuje i oczekuje Twoja grupa docelowa, możesz dopasować do nich swoje działania i treść. Możliwe, że chcesz sprzedawać stosunkowo złożony produkt laikom, którzy nie docenią opisywania aspektów technicznych, a może wręcz przeciwnie – celujesz w sprzedaż w bardzo wąskim i wyspecjalizowanym sektorze, gdzie najdrobniejsze innowacje technologiczne mogą zaważyć o Twojej przewadze.

Zakładając więc, że masz już za sobą dokładną analizę grupy docelowej, poświęć czas na zapoznanie się z treściami i trendami oraz usługami i produktami kierowanymi właśnie do niej. Zwróć uwagę na długość tekstów, ich podział, język i styl. Sprawdź, co wyszukują należące do niej osoby, jak formułują zapytania, z jakich platform korzystają najchętniej. Istnieje jeszcze jedna rzecz, na którą musisz zwrócić uwagę. Odpowiedz sobie na pytanie: 

Z jakimi problemami zmagają się moi potencjalni klienci? 

Aby Twój opis działał, musisz w przekonujący sposób pokazać, że produkt jest w stanie je rozwiązać.

Co musi się znaleźć w opisie produktu?

Jeżeli przyjrzysz się dobremu opisowi produktowemu, zauważysz, że jest on podzielony na kilka kluczowych części. Przede wszystkim poza nazwą, już od początku prezentuje potencjalnym klientom wartości produktu, odpowiadające ich potrzebom. Dobrym ruchem może być stworzenie krótkiego akapitu z kilkoma najważniejszymi zaletami i tym, w jaki sposób ułatwią życie użytkownika.

Następnie przejdź do bardziej szczegółowego opisu, w którym rozwiniesz informacje, znajdą się w nim także najważniejsze dane techniczne: wymiary, materiały, sposób zastosowania. Pamiętaj przy tym o specyficznych potrzebach klientów – np. jeśli sprzedajesz ubrania, nie zapomnij dodać informacji o tym, jakie wymiary ma modelka/model na zdjęciach, a jeśli np. ubrania mają regulację rozmiaru, opisz, jak można dopasować je do sylwetki.

Odpowiedni podział tekstu jest tutaj kluczowy, całość musi być podzielona na niewielkie akapity, które będą łatwe do szybkiego przeskanowania wzrokiem. Nie zapominaj o opisowych nagłówkach. Użytkownik od razu powinien wiedzieć, w którym akapicie znajdzie interesujące go informacje. Pamiętaj, że średni czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie, wynosi ok. 30 sekund, a jeśli dobrze pójdzie, wydłuża się do ok. 50. Dlatego jak najlepiej go wykorzystaj, podając potencjalnym klientom przejrzystą treść, która nie odstraszy ich ścianą tekstu. Nie zapomnij też o wykorzystaniu wezwań do działania, które powinny nawiązywać do wartości, jakie niesie za sobą zakup.

Czy styl i język są ważne?

Język i styl, jakim posługujesz się w opisach, są kluczowe dla czytelności. Dlatego stawiaj na zwięzłe przekazywanie informacji, unikaj języka specjalistycznego (wyjątkiem są branże, gdzie odbiorcami są eksperci, szukający informacji, których nie da się przekazać w inny sposób). Nie zapominaj przy tym o tonie. Ten powinien być spójny z wizerunkiem Twojej marki i musi zostać utrzymany we wszystkich opisach.

Stosuj język korzyści, skupiając się na tym, w jaki sposób produkt może pomóc w rozwiązaniu problemów użytkowników i ułatwić im życie. Wykorzystuj przy tym słowa nacechowane pozytywnie, ale nie popadaj w banały. Jeżeli chcesz pokazać, że Twój produkt ma naprawdę „świetną” funkcjonalność – pokaż użytkownikom, dlaczego jest taka wyjątkowa, stawiaj przy tym na konkrety, przykłady, dane. Odwołuj się do zmysłów i sytuacji, do których łatwo będzie się odnieść potencjalnym klientom.

Pamiętaj o SEO!

Tworząc jakąkolwiek treść na stronę internetową, należy brać pod uwagę zasady SEO. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim Twoje opisy muszą być oryginalne, a więc nie możesz skopiować ich nawet ze strony producenta, jeśli zależy Ci na widoczności. Nie powinny też duplikować się w obrębie Twojej witryny, więc zapomnij o umieszczaniu tego samego opisu w kilku produktach z danej kategorii. Biorąc pod uwagę to, jak duże znaczenie ma dla Google jakość treści, zrezygnuj też z wykorzystania generatywnego AI, jeśli nie chcesz lub nie możesz poświęcić czasu na odpowiednią redakcję takich treści.

Istotne są również słowa kluczowe, które będziesz stosować. Warto umieszczać je w opisach produktów, jednak bardzo ważny jest ich dobór pod kątem wolumenu wyszukiwań, konkurencyjności, zapytań użytkowników i tym samym potencjału sprzedażowego. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób szukać takich fraz, możesz skorzystać z usług agencji marketingowej, dzięki czemu specjaliści opracują odpowiednią listę dopasowaną do Twojej branży i sklepu.

Kiedy zmienić opisy produktów na stronie?

Jeżeli Twój e-commerce działa już od jakiegoś czasu, możesz się zastanawiać, czy w ogóle warto zmieniać opisy produktów, skoro te się sprzedają. Tutaj konieczna będzie analiza. Sprawdź, czy dotychczasowe treści odpowiadają temu, co wiesz o potrzebach grupy docelowej. Natomiast jeśli nie masz pewności, czy zmiana przyniesie pozytywny skutek w postaci wzrostu konwersji, nie wahaj się i przeprowadź testy A/B. To jeden z najprostszych sposobów, aby dowiedzieć się, czy nowe wersje opisów mają większy potencjał w zachęcaniu klientów do zakupów. Taki rodzaj testu może dla Ciebie przeprowadzić doświadczona agencja marketingowa specjalizująca się w biznesach e-commerce.

Możliwe, że okaże się, że na tę chwilę, zmiany nie są potrzebne lub niedawno aktualizacja opisów miała miejsce. Nie znaczy to jednak, że kolejna nie będzie potrzebna w przyszłości. Rynek się zmienia, a z nim potrzeby klientów. Dlatego staraj się przeprowadzać analizę treści w Twoim sklepie przynajmniej raz w roku, aby upewnić się, że są one na najwyższym poziomie i pasują do obecnych wymogów branży,

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści