www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

Jak promować posty na Instagramie?

Aktualizacja: 21.08.2023

Instagram to obecnie jedno z najbardziej popularnych narzędzi social media, które
oferuje mnóstwo możliwości dla firm chcących wzmocnić swoją obecność online. W tym
artykule dowiesz się, jak skutecznie promować posty na Instagramie, aby zwiększyć
zasięg i zaangażowanie.

Meta Business - Promowanie postów na Instagramie

Odwiedź stronę Meta i poznaj PODSTAWY!

W tym artykule dowiesz się:

1. Dlaczego warto korzystać z Instagrama
2. Jak promować posty na Instagramie
3. Wybór postów do promowania – jak go dokonać
4. Jak prowadzić optymalizację budżetu reklam na Instagramie
5. Jakie mogą być problemy z promowaniem postów
6. Jakie są istotne wnioski na temat promowania postów na Instagramie.

Dlaczego warto korzystać z Instagrama

Instagram to nie tylko platforma do udostępniania zdjęć. To również potężne narzędzie,
które codziennie odwiedza ponad 500 milionów osób. W Polsce aktywne konto ma 6,8
mln użytkowników, z których wielu regularnie śledzi konta firmowe.

Zaangażowanie na Instagramie

Zaangażowanie użytkowników Instagrama jest około trzykrotnie większe niż na
Facebooku. Promowane posty na Instagramie nie trafiają do przypadkowych osób –
serwis zadbał o to, by widziały je konkretne osoby, które mogą być zainteresowane
promowanymi produktami czy usługami.

Celowe promowanie postów

Cele promowania postów na Instagramie

Decydując o promowaniu postów, sami decydujemy, do jakiej grupy użytkowników ma
dotrzeć nasz post. Możemy to zrobić na podstawie wieku, zainteresowań czy lokalizacji.
Jest to bardzo skuteczna forma promocji, która wpłynie na wzrost zaangażowania na
profilu firmowym i zwiększy świadomość marki.

Jak promować posty na Instagramie

Promowany post na Instagramie powinien nie tylko przyciągać uwagę, ale także
zawierać wszystkie potrzebne informacje. Posty na Instagramie promować możesz z aplikacji lub za pomocą Meta Business Suite.

W drugim przypadku musisz posiadać konto firmowe na Facebooku. TUTAJ dowiesz się jak je założyć. Promowanie z poziomu Meta Business Suite ma niezliczone plusy, m.in. możliwość wykorzystania grup niestandardowych i lookalike, nie wspominając już o możliwości podpięcia pod daną reklamę wybranego piksela.

Z kolei decydując się na opcję reklamowania z poziomu aplikacji, będziesz musiał podjąć decyzję, czy chcesz promować posty z konta dedykowanego Instagramowi, dostępnego tylko z poziomu aplikacji, czy chcesz połączyć swoje promocje z istniejącym już firmowym kontem reklamowym. Polecamy opcję nr 2 ze względu na dostępność faktur. 

Wybór konta do promocji posta na Instagramie

Wybór postów do promowania

Wybierając posty lub rolki do promowania, warto zwrócić uwagę na ich atrakcyjność. Im lepszy
jest post lub rolka, tym większą liczbę odbiorców przyciągnie, a koszt jego promowania będzie
niższy. Polecamy tu gorąco promocję rolek z jednym haczykiem – spójrz niżej.

WAŻNE: Nie można promować rolek wykorzystujących dostępne z poziomu aplikacji podkłady dźwiękowe! 

Model rozliczania budżetu reklam na Instagramie

Reklama na Instagramie oparta jest na modelu Pay-Per-Click (PPC). Oznacza to, że
płacimy za promowanie postów dopiero wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się reklamą
i sam w nią kliknie. Koszty te nie są dokładnie określone i są zależne od wielu
czynników, takich jak atrakcyjność profilu czy treści promowanych postów.


Optymalizowanie budżetu

Promując posty na Instagramie, sami decydujemy, jakie koszty jesteśmy w stanie
ponieść. Ustalając dzienny limit kosztów, jesteśmy w stanie na bieżąco nadzorować
wydatki i obserwować skuteczność wdrożonej kampanii, co pozwala na optymalizację
budżetu.

Potencjalne problemy z promowaniem postów

Konto na Instagramie musi istnieć co najmniej 30 dni, aby móc promować posty. Ważne
jest także, aby profil był przekształcony z konta osobistego w konto firmowe.
Sprawdzenie metody płatności powiązanej z kontem i weryfikacja limitu wydatków to
kolejne kroki, które należy podjąć przed rozpoczęciem promowania postów.

 

Wnioski na temat promowania postów na Instagramie

Promowanie postów na Instagramie to skuteczny sposób na zwiększenie zasięgów i
zaangażowania. Profesjonalne prowadzenie kampanii płatnych na Instagramie z
pewnością przełoży się na wzrost świadomości marki i sprzedaży produktów lub usług.
Pamiętaj jednak, że tak jak w przypadku każdej innej formy promocji, kluczem do
sukcesu jest dobrze przemyślana strategia i ciągłe monitorowanie efektów.

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści