www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

Konwertujący koszyk – co powinno znaleźć się na jego stronie?

Koszyk to jedna z najważniejszych stron w Twojej witrynie e-commerce. Dobrze zaprojektowana, nie tylko pozwala użytkownikom na wygodne i szybkie dokończenie procesu zakupowego bez porzucania go. Pomaga też w zwiększaniu wartości zamówienia i buduje zaufanie do Twojej firmy.

 

Dlatego warto przyjrzeć się, jak wygląda ona w Twoim sklepie i przeanalizować, czy nie wymaga odświeżenia. Dzisiaj podpowiadamy, jakie elementy powinny się na niej znaleź. Zwracamy uwagę na obszary, w których najczęściej zauważamy problemy, jako agencja marketingowa zajmująca się również kwestiami użyteczności i optymalizacją współczynnika konwersji.

Zadbaj o przejrzysty układ ważnych elementów

Najważniejszą zasadą, jest zachowanie przejrzystości, bez której koszyk może stać się przytłaczający dla klientów i zamiast wspomagać proces zakupowy, będzie go zakłócał. Postaw więc na podział strony na łatwe do rozróżnienia sekcje.

 

Pierwsza z nich to czytelna lista produktów. Powinna ona zawierać istotne informacje o każdym z dodanych do koszyka produktów. Zazwyczaj to nazwa, cena, liczba oraz miniatura zdjęcia. Daje to możliwość szybkiego przeskanowania zawartości koszyka oraz weryfikacji, czy wszystko się w nim zgadza. Pamiętaj przy tym, że elementy związane z liczbą produktów w koszyku powinny dawać łatwą możliwość jej aktualizacji, m.in. za pomocą przycisków +/- lub ręcznego wpisania cyfry w okienku. Równie istotna jest intuicyjna ikona pozwalająca na całkowite usunięcie wybranych produktów.

 

Kolejną istotną rzeczą, jest umieszczenie na stronie koszyka przycisku „’Kontynuuj zakupy”. 

Pozwala on użytkownikom na szybki powrót do przeglądania innych produktów bez konieczności ponownego nawigowania po witrynie i zwiększa szansę na zwiększenie wartości zamówienie.

Informacje o produktach

Wspominaliśmy o liście produktów, teraz jednak skupmy się na tym, jakie dokładnie informacje powinny się tam znaleźć.

Miniatura zdjęcia

Niewielkie zdjęcia przy nazwach produktów ułatwiają szybką identyfikację przedmiotów w koszyku, dlatego ważne jest, aby były wyraźne i dobrze przedstawiały artykuły. Oznacza to m.in. że zdjęcie musi pokazywać wybrany wariant. Pomoże to uniknąć nieporozumień, przedłużania procesu zakupowego, a potencjalnie nawet zwrotów.

Nazwy i informacje

Kluczowe jest umieszczenie przy miniaturach odpowiednich informacji tekstowych. W tym wypadku będzie to dokładna nazwa i w zależności od Twojego asortymentu dodatkowe dane – wariant, kolor, wielkość opakowania czy rozmiar. Dzięki temu w jednym miejscu klient może sprawdzić, czy zamawia odpowiedni produkt bez konieczności powrotu na jego stronę.

Ceny

Przy każdym produkcie muszą znaleźć się także ceny – zarówno jednostkowe, jak i łączne, jeśli możliwe jest dodanie do koszyka wielu sztuk tego samego przedmiotu. Poniżej natomiast koniecznie umieść podsumowanie łącznej wartości przedmiotów znajdujących się w koszyku. Transparentność cenowa to jeden z najważniejszych elementów budujących zaufanie, zadbaj więc o nią na każdym etapie ścieżki klienta.

Podsumowanie zamówienia

Podsumowanie zamówienia zawiera wszystkie informacje o ogólnych kosztach, jakie poniesie klient. Jest ono także połączone z sekcją przycisku CTA. Dlatego znajdującym się w niej elementom warto poświęcić więcej uwagi.

Suma częściowa

W podsumowaniu zawsze uwzględniaj sumę częściową, na którą składają się koszty całkowite wszystkich produktów bez doliczonych kosztów przesyłki. Pozwoli to na szybką ocenę wartości i ewentualne dostosowanie zamówienia, aby osiągnąć np. próg darmowej wysyłki poprzez dodanie kolejnych przedmiotów (jeśli oferujesz darmową dostawę, informacja o tym, ile do niej brakuje najlepiej umieścić właśnie tutaj).

Koszt wysyłki

Osobno pokaż koszty wysyłki. Na tym etapie, jeśli oferujesz wiele różnych metod dostawy, które różnią się ceną, możesz zawrzeć informację „Dostawa od X zł” lub jeśli korzystasz z usług wielu firm kurierskich, przedstaw wszystkie opcje i ceny. Jeżeli natomiast klient osiągnął próg darmowej dostawy, wyraźnie to podkreśl.

Kwota całkowita

Ostatnim elementem jest oczywiście całkowita kwota, czyli suma wartości produktów i kosztów wysyłki, a jeśli obowiązują jakieś dodatkowe opłaty i podatki, one także powinny zostać tu podliczone.

 

Zaprezentowanie wszystkich kosztów to sposób na budowanie zaufania klienta oraz zachowanie przejrzystości i uniknięcie sytuacji, w których musiałby się cofać z kolejnych etapów procesu zakupowego lub porzucał zamówienie.

Obszar CTA

Sekcja podsumowania zamówienia i CTA są ze sobą ściśle połączone, ważne jest przy tym, jak sformułowane jest wezwanie do działania i czy wyróżnia się ono odpowiednio. Pamiętaj, że wszystkie komunikaty na przyciskach muszą jasno wskazywać na to, co stanie się po kliknięciu przycisku. Przykładem może być „Przejdź do kasy”. Samo wezwanie do działania powinno też być najbardziej wyróżniającym się elementem, a więc zastosuj kolor przycisku, który nie pojawia się np. w etykietach, wyróżnikach wartości, w podglądzie zawartości. To w tej sekcji warto też umieścić elementy budujące zaufanie, a więc np. informacje o gwarancji bezpieczeństwa płatności wraz ze zrozumiałą ikoną kłódki.

Opcje związane z dostawą i płatnością

Wcześniej pisaliśmy o kosztach dostawy, warto jednak na stronie koszyka podkreślić także przybliżony czas wysyłki dla każdej z nich, co ułatwia klientom planowanie odbioru. Równie istotne jest umieszczenie w pobliżu CTA informacji o tym, jakie metody płatności są w Twoim sklepie akceptowane. Najwygodniej zrobić to za pomocą ich miniatur graficznych.

Sekcja cross-sell i up-sell

Strona koszyka może też służyć do efektywnego zwiększania wartości zamówienia. Jednak w tym celu musi znaleźć się na niej sekcja cross-sell/up-sell. Za jej pomocą, możesz polecać swoim klientom produkty uzupełniające ich zamówienie lub powiązane przedmioty. A więc, jeśli np. Twój klient postanowił kupić notatnik z wysokojakościowego papieru, możesz zaproponować mu artykuły piśmiennicze lub ich zestawy.

Elementy ułatwiające proces zakupowy

Czasami zdarza się, że użytkownik nie może natychmiast dokończyć procesu zakupowego. Aby jednak zachęcić go do powrotu i finalizacji zakupu, pamiętaj o tym, że jego zawartość powinna się automatycznie zapisywać, aby po powrocie na stronę, klient nie musiał ponownie wyszukiwać każdego z produktów. Możesz też uwzględnić manualną funkcję zapisu koszyka lub automatycznego dodania wszystkich znajdujących się w nim przedmiotów do wishlisty. 

Podsumowując

Projekt koszyka jest bardzo istotny, jeżeli chcesz maksymalnie ułatwić swoim klientom przejście do końca procesu zakupowego, a przy okazji zwiększyć liczbę konwersji i średnią wartość zamówienia. Jeśli nie wiesz, jak zrobić to samodzielnie, postaw na pomoc ze strony ekspertów. Pomoże Ci w tym doświadczona agencja marketingowa, która przeprowadzi audyt użyteczności i wskaże Ci, w jaki sposób możesz poprawić koszyk w swoim e-commerce.

Morbi rhoncus ultrices viverra. Ut interdum urna enim, quis volutpat massa porta at. Maecenas vitae lorem ex. Donec massa lorem, cursus interdum consectetur nec, malesuada nec massa. Praesent sollicitudin venenatis dui, eget vehicula arcu ultricies ac. Duis eget scelerisque nisi. Nam leo metus, gravida quis odio eu, placerat tempus nulla. Suspendisse vitae lacus a sapien dapibus euismod at id mauris. Sed vehicula ipsum justo, sit amet consectetur nisl auctor et. Nunc sapien urna, facilisis vel egestas vitae, iaculis eget quam.

Proin sit amet tellus ut magna semper tristique. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Proin pellentesque pharetra molestie. Suspendisse eget nunc eget velit venenatis consectetur. Maecenas augue libero, sagittis ut rutrum sed, tempor ut ante. Nunc nulla mi, malesuada at metus id, facilisis porta arcu. Nulla nec facilisis turpis, nec maximus neque. Donec sodales, eros eu laoreet luctus, diam odio iaculis ex, accumsan volutpat orci magna at felis. Nullam ullamcorper leo vel justo varius, eu pharetra nisi faucibus. Maecenas a enim eget erat venenatis dapibus. Proin eget nisl lacinia, iaculis tellus quis, aliquam mi. Phasellus pharetra non nisi ut interdum. Morbi eu pharetra mauris, ac pretium erat. Pellentesque egestas rutrum quam, ut hendrerit nibh mollis ut.

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści