www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl

Dobra galeria produktowa – jak powinna wyglądać, aby pomóc Ci zwiększać sprzedaż?

Jeżeli prowadzisz biznes e-commerce, pewnie co jakiś czas natykasz się na stwierdzenie, że „dobry produkt obroni się sam”. Jednak w przypadku tych oferowanych online, nie jest to tak proste. W końcu klient nie ma możliwości dotknięcia i obejrzenia ich. Jak więc zastąpić to doświadczenie i sprawić, że Twoja oferta będzie atrakcyjna dla potencjalnych kupujących? Pomoże Ci w tym oczywiście galeria produktowa. Ale tylko ta, dobrze zaprojektowana. Dzisiaj na podstawie błędów najczęściej zauważanych przez specjalistów naszej agencji marketingowej podpowiadamy, jak zachęcić Twoich klientów do kupna dzięki odpowiednio opracowanej galerii.

Odpowiednia liczba zdjęć

Od razu podkreślimy, że 1 zdjęcie w galerii produktowej to w większości przypadków zdecydowanie za mało. W zależności od charakterystyki Twojej oferty, staraj się zamieszczać co najmniej 3 zdjęcia dla każdego oferowanego artykułu. Jedno ogólne, które stanie się także zdjęciem głównym, przynajmniej jedno skupiające się na najważniejszych detalach i jedno kontekstowe.

Bardzo często uznaje się, że optymalną liczbą zdjęć w galerii jest 5, jednak wszystko tak naprawdę zależy od charakterystyki Twojego biznesu i tego, czego oczekują klienci. Postaraj się postawić na ich miejscu – na jakie zdjęcia Ty liczysz, dokonując zakupów? Jeżeli np. szukasz produktów spożywczych, to chcesz zobaczyć opakowanie, jego zawartość, tabelę składu i wartości odżywczych, a także przemyślane i ciekawe zdjęcie z propozycją podania. Podobny schemat możesz zauważyć przy innych kategoriach artykułów.

Przeanalizuj więc swoją ofertę i zadbaj o to, aby zdjęcia przekazywały informacje, które są potrzebne klientom do podjęcia decyzji. Mają zachęcać do zapoznania się ze szczegółami oferty i być swego rodzaju uzupełnieniem opisu. Takie podejście sprawi, że strona produktowa stanie się bardziej atrakcyjna dla potencjalnych kupujących.

Kontekst fotografii produktu

Czym jest jednak zdjęcie kontekstowe? To fotografia, która przedstawia produkt w trakcie użytkowania. Wspominana wcześniej propozycja podania w przypadku fotografii żywności jest jednym z przykładów. Na zdjęciu kontekstowym warto zawrzeć także postać użytkownika. Dzięki temu łatwiej pokazać wielkość i funkcjonalności produktu w relacji z ludzką sylwetką. Jest to szczególnie ważne przy zdjęciach odzieży. Tylko fotografia kontekstowa może pokazać, w jaki sposób ubrania układają się na ciele, a dodatkowe umieszczenie informacji o wymiarach modelki/modela może pomóc użytkownikom uzyskać punkt odniesienia.

Dobrą praktyką jest zamieszczanie fotografii kontekstowej, której nie wykonano w studiu, a raczej w otoczeniu, które użytkownik łatwo rozpozna: kawiarnia, kuchnia, łazienka, biuro itp. w sytuacjach przypominających te z jego codziennego życia: zakupy, picie porannej kawy, przygotowywanie posiłku, praca przed komputerem. W ten sposób możesz pokazać mu wartość, jaką niesie za sobą obecność Twoich produktów w jego życiu. Nie zapominaj przy tym, aby zamieścić ten rodzaj zdjęć dla każdego typu produktu.

 

Zadbaj o jakość zdjęć – nie tylko tych głównych

Główne zdjęcie produktu, to często pierwsze, co zwraca uwagę klienta. Dlatego powinno być wysokiej jakości. Jednak nie tylko ono – równie ważne są wszystkie pozostałe fotografie w galerii produktowej i na całej stronie. Czasami trafiamy także na sklepy, gdzie to miniatury produktów mają bardzo niską jakość. W takim wypadku sprawdź, czy problem pojawia się także po ich powiększeniu, oraz czy jest obecny zarówno na wersji desktopowej, jak i na mobile. Może to być problem z kodem i drobne poprawki umożliwią prawidłowe wyświetlanie się wszystkich zdjęć, także na miniaturach.

Tutaj mamy też ważną uwagę dla tych, którzy od dawna nie aktualizowali fotografii w galeriach. Aby nie wpływały one na spowolnienie ładowania strony i jej responsywność, warto postawić na nowoczesne formaty obrazów oparte na kompresji, takie jak WebP czy AVIF.


Filmy i 3D w galerii produktowej

Uzupełnieniem tradycyjnej galerii zdjęć jest umieszczenie w niej filmu wideo. W takim wypadku warto połączyć zasady prezentowania produktu w wybranym kontekście z jasnym przedstawieniem jego zalet oraz sposobu, w jaki rozwiązuje problemy użytkowników. Polecamy tutaj zdecydować się na profesjonalną realizację, aby maksymalnie wykorzystać zalety tego formatu.

Coraz częściej wykorzystywane jest także zamieszczanie w galeriach zdjęć 3D. To szczególnie przydatne w przypadku produktów o złożonej budowie lub ciekawej formie, która jest ich zaletą. Użytkownik otrzymuje pełną kontrolę nad tym co ogląda, może skupić się na szczegółach, które na zdjęciach nie były dobrze widoczne, a dla niego są istotne. Nie mówiąc już o tym, jak ten format zachęca do interakcji.


UX w galerii produktowej

Czymś, o czym wiele osób zapomina, jest to, że galeria ze względu na swój potencjał informacyjny oraz atrakcyjność wizualną stanowi jeden z bardzo ważnych elementów mogących wpływać na decyzje zakupowe. Bardzo ważna jest przy tym jej funkcjonalność. Wszystkie wcześniejsze punkty będą bez niej bezwartościowe.

Dlatego sprawdź, czy w Twoim sklepie można łatwo i szybko powiększyć zdjęcie, czy poruszanie się pomiędzy kolejnymi fotografiami jest możliwe za pomocą widocznych strzałek, na wersji mobile galeria obsługuje gesty, a same zdjęcia nie rozjeżdżają się.

Brzmi to jak podstawy, ale bardzo często widzimy galerie, w których strzałki nawigacyjne są niewidoczne lub nieobecne, na telefonie klient nie może swobodnie przeskakiwać pomiędzy zdjęciami czy ma problemy z zamknięciem powiększonego obrazu. Jeżeli nie wiesz, czy Twoja galeria jest funkcjonalna, dobrym pomysłem może być zamówienie kompleksowego audytu UX.

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści