www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl
Czym jest Pinterest?

Czym jest Pinterest?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym jest Pinterest, to dobrze trafiłeś. Przygotowaliśmy poradnik, który zawiera najważniejsze informacje na temat Pinteresta – jak działa, co można na nim robić, do czego służy i do jakich celów warto go wykorzystywać. Znasz już Pinteresta? Nie uciekaj! W tym artykule na pewno znajdziesz nowe, przydatne informacje.  

 

Czym jest Pinterest? Jak używać Pinteresta?

Pinterest to przede wszystkim aplikacja mobilna, ale posiada też swoją stronę internetową. Kiedy odwiedzisz tę platformę, Twoim oczom ukaże się pewnego rodzaju tablica. Niektórzy porównują Pinteresta do tablicy korkowej, do której użytkownicy “przypinają” swoje pomysły i inspiracje. Twórcy Pinteresta opisują go jako “wizualną wyszukiwarkę pomysłów, takich jak przepisy, pomysły do domu, inspiracje modowe i inne”. To po prostu medium społecznościowe, które daje różne możliwości: szukanie, tworzenie, zapisywanie, a nawet kupowanie.   

Na platformie Pinterest użytkownicy posługują się Pinami, które mogą przyjmować postać filmików, zdjęć, obrazków lub produktów. Każdy użytkownik może je tworzyć, udostępniać i zapisywać na swojej tablicy.  

Pinterest posiada zakładkę Aktualności, gdzie zobaczysz propozycje Pinów, użytkowników bądź firm, które aplikacja wybierze dla Ciebie na podstawie Twoich ostatnich poszukiwań. Jeśli szukasz czegoś konkretnego, wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę odpowiednie hasło, a na tablicy pojawi się wiele tematycznych Pinów. Interesują Cię konkretni twórcy? Przejdź do zakładki Profile, a Pinterest pokaże Ci konta związane z Twoimi wyszukiwaniami.  

Tak jak już wspomnieliśmy, Piny mogą mieć różną formę. Po kliknięciu w wybrany Pin możesz przenieść się na stronę, z której pochodzi. Jeśli będzie to Pin z produktem, przeniesie Cię on na stronę sklepu, gdzie będziesz mógł go kupić.  

Na polskim rynku Pinterest gości już od 2013 roku i od tamtej pory zebrał w naszym kraju prawie 4 mln użytkowników. Według raportu z 2020 roku, niecałe 30% użytkowników ma konto na Pintereście od 3 lat lub dłużej, a 72% korzysta z aplikacji nawet kilka razy dziennie. Najczęściej wyszukiwane są treści związane z modą. Badania Gemius/PBI z 2020 roku wykazały, że Pinterest z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej użytkowników i tym samym rośnie jego zasięg. Mimo wieloletniej “kariery” na polskim rynku Pinterest dopiero niedawno zyskał zainteresowanie pod kątem działalności e-commerce. Przedsiębiorcy oraz marki powoli zauważają jego potencjał. A dlaczego Ty powinieneś zacząć korzystać z Pinteresta? 

 

Dlaczego warto założyć profil marki na Pintereście? 

Pinterest to prosta w użytkowaniu i intuicyjna aplikacja. Osoby, które wcześniej z niej nie korzystały, bez problemu poradzą sobie z założeniem konta. Dużym plusem tej platformy jest to, że jest ona w pełni darmowa.  

Pinterest to bezpieczna aplikacja, która dobrze chroni dane swoich użytkowników. Nie dość, że spełnia wszystkie standardy bezpieczeństwa, to nie wymaga podawania żadnych danych poufnych. Platforma ta jest darmowa, zatem nie podajemy tam numeru karty czy innych danych bankowych. Pinterest oferuje możliwość tworzenia ukrytej tablicy. Dostęp do niej ma tylko jej autor i osoby, którym ten ewentualnie je udostępni. Jest to niezwykle przydatne narzędzie dla wszystkich przedsiębiorców. Na ukrytej tablicy możesz zapisywać treści związane z kampanią reklamową czy innym projektem. Gotową tablicę udostępnisz dopiero wtedy, kiedy będzie w pełni gotowa.  

Pinterest wykazuje ogromny potencjał zakupowy. Użytkownicy nie tylko chętnie poszukują inspiracji i pomysłów. Z równie dużym zaangażowaniem odwiedzają strony sprzedawców i dokonują zakupów. Aktywność Twojej marki na Pintereście pomoże Ci zbudować jej świadomość. Jest to bardzo ważny element działalności e-commerce. Podejmując odpowiednie kroki, dotrzesz do odpowiedniej grupy docelowej, a to wpłynie na rozpoznawalność Twojego biznesu.  

Pinterest pozwala na zaangażowanie odbiorców. Użytkownicy mogą przypinać Twoje Piny do swojej tablicy, komentować je, a nawet publikować swoje Piny, których inspiracją były Twoje. Pinteresta możesz wykorzystywać do tworzenia portfolio swojej marki, moodboardów, czy po prostu wyszukiwania inspiracji do dalszego działania.  

 

Kto korzysta z Pinteresta? 

Zanim jednak ochoczo ruszysz do zakładania profilu marki na Pintereście, dowiedz się, kim są użytkownicy tej platformy. Może okazać się, że to medium społecznościowe nie pomoże Ci rozwinąć swojej działalności, ponieważ Twoja grupa docelowa z niego nie korzysta.  

  • prawie 90% użytkowników to kobiety 
  • około 72% jest w wieku 18-34 
  • ponad połowa pochodzi z miejscowości powyżej 50 tys. mieszkańców 

Kluczowe również jest to, jakich treści poszukują użytkownicy Pinteresta: 

  • ponad 60% wyszukiwań stanowi moda 
  • ponad połowa dotyczy urody i sztuki 
  • niecałe 50% wystrój wnętrz 
  • około 45% wyszukiwań stanowią przepisy na dania 
  • nieco ponad 30% dotyczy zdrowia 
  • najmniejszym zainteresowaniem cieszy się branża ogrodnicza 

Wiesz już, kim są użytkownicy Pinteresta i czego szukają na tej platformie. Marki, z jakiej branży powinny rozpocząć działalność na Pintereście? Przede wszystkim:  

  • firmy wnętrzarskie, architektoniczne 
  • firmy związane z modą i urodą (np. branża ślubna, ale też sklepy ze “zwykłą” odzieżą) 
  • z branży turystycznej 
  • z branży gastronomicznej 
  • wszelka działalność kreatywna (np. sklepy z biżuterią hand-made itp.) 

Reklama na Pintereście 

Pinterest umożliwia markom tworzenie kampanii reklamowych (Pinterest Ads). Stworzenie takiej kampanii jest proste i intuicyjne, tak jak sama platforma, jednak żeby osiągnąć zamierzony sukces, kampania reklamowa powinna być przemyślana i dopasowana do Twojej działalności. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby stworzyć dobrą kampanię reklamową na Pintereście, możesz skorzystać z pomocy doświadczonego specjalisty.

Narzędzie do tworzenia reklam na Pintereście oferuje cztery cele kampanii, m.in.: zaangażowanie użytkowników (zwiększenie interakcji z profilem marki) czy przeniesienie użytkownika na konkretną stronę www po kliknięciu Pina marki. 

Pinterest to platforma, która oferuje wiele możliwości rozwoju. Odpowiednio wykorzystywana, pomoże Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej, zbudować świadomość marki i zwiększyć jej zasięg. Pinterest służy nie tylko do szukania inspiracji, ale też tworzenia projektów, wizualnych map myśli, reklamowania i sprzedaży. Jeśli prowadzisz biznes, który wpisuje się w zainteresowania użytkowników Pinteresta, warto rozważyć założenie profilu marki na tej platformie. 

 

Ważne: Nie wykorzystuj zdjęć znalezionych na Pintereście w swoich kanałach w social mediach! Materiały zamieszczone tam mają swoje prawa autorskie, które złamiesz, wykorzystując je na własny użytek komercyjny bądź osobisty!

 

 

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści