www.honads.pl
HonAds_LOGO
+48 799 354 789
bok@honads.pl
Wymiary grafik na Facebooku i Instagramie 2023

Aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie [Aktualizacja: 1.08.2023]

Social media wychodzą swoim użytkownikom naprzeciw, oferując coraz to nowe wymiary grafik, które można publikować na ich platformie. Dzięki temu dzielimy się zdjęciami bez konieczności ich przycinania – a nawet w ostateczności – rezygnowania z ich publikacji. Częste zmiany mogą jednak wprowadzać w błąd. Dlatego przygotowaliśmy dla Was zestawienie z wymiarami grafik, które należy stosować w publikacjach i reklamach. Poznaj aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie.

Aktualne wymiary grafik na Facebooku

Aktualne wymiary grafik na Facebooku - Luty 2023

Kwadrat, pion, poziom, statyki, wideo – Facebook daje nam ogrom możliwości, które co jakiś czas zmienia, testując nowe rozwiązania. Osoba zajmująca się social mediami może się w tym pogubić, nie wspominając o przeciętnym użytkowniku Facebooka. Dlatego przygotowaliśmy dla Was ten krótki, ale pomocny przewodnik.

Warto pamiętać, że najlepiej załadować na platformę grafiki, które będą idealnie dostosowane do danego umiejscowienia, ponieważ zdjęcia przycinane bezpośrednio przez Facebooka mogą stracić sporo na jakości. Dzięki dobrze przygotowanemu do publikacji zdjęcia unikniesz pikselozy, materiały będą szybciej się ładowały, a Twoje grafiki zawsze będą prezentowały się profesjonalnie.

Fanpage Facebooka

Fanpage na Facebooku to nie tylko publikowane regularnie posty. To również zdjęcie profilowe czy zdjęcie w tle, które przykuwa uwagę, uatrakcyjnia fanpage i świetnie nadaje się do pokazania sezonowej promocji. Oprócz tego mamy organizowane wydarzenia czy facebookowe grupy. Każdy z tych elementów potrzebuje swojego zdjęcia lub kreacji graficznej – oczywiście w określonych wymiarach. Jakich? O tym niżej.

Zdjęcie profilowe

To miejsce na logo lub zdjęcie właściciela profilu. Zdjęcie wgrywamy w kwadracie, które potem zostanie wykadrowane do kształtu koła.

Jaki wymiar będzie najlepszy? Rekomendacja Facebooka to 170 × 170 pikseli, jednak wielu specjalistów radzi, by wgrać nieco większe zdjęcie: nawet 800 × 800 pikseli. Wszystko po to, by zdjęcie profilowe nie rozmazało się po kliknięciu w nie (gdy to ulega powiększeniu). TUTAJ możesz sprawdzić oficjalne informacje na ten temat od serwisu Meta.

Zdjęcie w tle

Kolejny bardzo ważny element każdego fanpage’a to zdjęcie w tle. Jest idealne, by zaprezentować odbiorcy to, czego dany profil dotyczy. Można tam również zawrzeć dane kontaktowe czy slogan.

Oprócz tego, że kreacja powinna przyciągać wzrok, to jeszcze musi mieć dobry rozmiar. Zalecany wymiar zdjęcia w tle to 851 × 315 px.

Zdjęcia na osi czasu

Podstawowy kształt posta na Facebooku, jak i Instagramie to oczywiście kwadrat. Optymalny rozmiar takiego zdjęcia to 1080 × 1080 lub 1200 × 1200 pikseli.

Drugim najczęściej stosowanym wymiarem jest pion. Tutaj 640 × 960 pikseli będzie najlepszym wyborem.

I został nam post poziomy o wymiarach: 1200 × 900 pikseli. 

Zdjęcie w tle wydarzenia

Organizowane na Facebooku mają za zadanie przyciągnąć jak najwięcej użytkowników. Dlatego niezbędne jest dobre zdjęcie zawierające najważniejsze informacje. 

Rekomendowany rozmiar to: 1200 × 628 px.

Zdjęcie w tle grupy

Prowadząc zrzeszającą daną społeczność grupę na Facebooku, również możemy dodać zdjęcie w tle.

W tym przypadku optymalny rozmiar to: 1640 × 856 px.

Relacja na Facebooku oraz Messengerze

I na koniec coraz popularniejsza relacja, czyli Facebook Story. Idealny rozmiar: 1080 × 1920.

 

Aktualne wymiary grafik na Facebooku – reklamy

 

Facebook to nie tylko fanpage czy profil prywatny, to również reklamy, które wyświetlają się użytkownikom w różnych miejscach: w aktualnościach, na relacji czy w prawej kolumnie Facebooka. Jeśli chcemy, by pojawiały się one w danym miejscu i jak najlepiej prezentowały nasze usługi, musimy przygotować jedną grafikę w kilku wersjach. Jakich?

Kwadrat – 1080 × 1080

To podstawowy rozmiar kreacji, którego będziemy potrzebować, chcąc postawić kampanię na Facebooku. Sprawdzi się on w przypadku wyświetlania reklamy w:

  • aktualnościach;
  • prawej kolumnie Facebooka,
  • artykułach ekspresowych czy
  • Marketplacie.

Pion – 1080 × 1920

Prostokąt o wymiarach 1080 × 1920. Grafiki w tych rozmiarze wykorzystasz w:

  • relacjach ma Messengerze;
  • Facebook Story;
  • mogą pojawić się również w rolkach.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie przygotowania grafik oraz całych kampanii reklamowych, zajrzyj TUTAJ i sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

 

Aktualne wymiary grafik na Instagramie

Czas na Instagram, czyli platformę, dla której użytkowników warstwa graficzna ma ogromne znaczenie. Oto zestawienie najczęściej wybieranychAktualne Wymiary Grafik Na Instagrmie - Luty 2023 formatów wraz z ich aktualnymi wymiarami.

Zdjęcie profilowe

Podobnie jak w przypadku Facebooka, zdjęcie profilowe na Instagramie zostanie wykadrowane do kształtu koła. Wgrywamy materiał o wymiarach 700 × 700 pikseli.

Zdjęcie kwadratowe

Najczęściej wybierany format to właśnie kwadrat (1080 × 1080 px). Dlaczego? Ponieważ jesteśmy do niego przyzwyczajeni, a do tego mamy pewność, że zdjęcie na naszej siatce nie zostanie przycięte, jak to ma miejsce w przypadku innych formatów. 

Podobny wymiar wybieramy do okładek naszych wyróżnionych relacji.

Zdjęcie portretowe

To bardzo chętnie klikalny format na ekranach naszych smartfonów (a Instagram to przecież głównie aplikacja).

Idealne wymiary: 1080 × 1350 w proporcjach 4:5.

Krajobraz/pejzaż

Kolejny format zdjęć na Instagramie to krajobraz. Publikujemy go w wymiarach: 1080 × 566.

Instagram Story

Czyż Instagram mógłby istnieć bez swoich relacji? Dobrze prowadzony profil to stały kontakt z obserwatorami, a nie ma do tego lepszego miejsca niż właśnie relacje. Materiały na Instagram Story dodajemy o wymiarach 1080 × 1920. Podobnie robimy w przypadku rolek.

 

Reklama na Instagramie – wymiary

Instagram to nie tylko publikowane treści, to również reklamy. Na szczęście, chcąc promować się zarówno na Facebooku, jak i Instagramie, nie musimy przygotowywać grafik w różnych wymiarach. Wystarczą nam wersje:

  • 1080 x 1080 –  kwadrat, który będzie wyświetlać się np. w aktualnościach;
  • 1080 x 1920 – pion – pojawi się na relacji.

Znasz już aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie. Wiedza ta przydaje się podczas codziennej pracy. Mamy więc nadzieję, że ten krótki poradnik ułatwi Wam przygotowywanie materiałów na social media w jak najwyższej jakości.

Nasze sociale

Jeżeli zainteresował Cię ten wpis, to zapraszamy do sprawdzenia naszych innych treści:

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Napisz do nas, chętnie pomożemy.

×

Spis treści